مبلغ مذهبی وزارت دفاع با اشاره به اینکه متأسفانه والدین، اولیای مدارس و حتی مشاوران مذهبی ما کودکان، نوجوانان و جوانان را از خدا می‌ترسانند، گفت: ما نگرش درستی از مسائل دینی ارائه نداده و فقط روی ظواهر دین مانور می‌دهیم و این آسیب بسیار بزرگ و جدی برای جامعه اسلامی است.
کد خبر: ۶۸۲۷۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸ 22 November 2018
حجت‌الاسلام والمسلمین امیررضا سلطانی گفت: امروز کار تخصصی برای کودکان در نگاه مسئولان جایگاه خاصی ندارد و حتی شبکه پویا فاقد محتوای لازم و راهبردی برای این قشر حساس است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سلطانی در سومین اجلاس نماز با موضوع «شیوه‌ها و مهارت‌های دعوت به نماز» شهرستان ملایر اظهار کرد: متأسفانه برخی از متولیان امر نگاه تکلیفی از دین اسلام برای جامعه ارائه داده‌اند به همین علت عده‌ای همه امور دین را زحمت، مشقت و باری سنگین می‌دانند و ما همه افراد را از خدا می‌ترسانیم و همین امر باعث شده برخی مسلمانان تعادل نداشته باشند.

وی نماز و صلاة را «حقیقت خداخواهی» معنا کرد و ادامه داد: بسیاری از افراد ملعون تاریخ اسلام مثل یزید، شمر، معاویه و خولی نماز می‌خواندند و حتی نماز شب‌شان قضا نمی‌شد، اما چون به حقیقت نماز پی نبردند، رشد انسانی و معنوی نداشتند و معلون تاریخ شدند.

این کارشناس حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه مؤمن واقعی کسی است که دلش از عشق و محبت خداوند می‌لرزد، افزود: یکی از نیاز‌های اساسی بشر، عبادت خالص و برای رضای خداست و اگر کسی به این باور عمیق برسد، دیگر عبادت را زحمت و آزار نمی‌بیند.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) با اعمال و رفتار خود، مردم را عاشق خدا کرد، ادامه داد: باید در دعوت به نماز و امربه معروف ونهی از منکر، عشق به خدا و دین را در مردم به ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان ایجاد کنیم چرا که آنچه در عصر پیامبر اکرم (ص) مردم را به نماز دعوت می‌کرد، حس و حال ایشان بعد از نماز بود.

سلطانی با تأکید بر اینکه کارشناسان فرهنگی و مذهبی و والدین باید خدای دلچسبی را به بچه‌ها و جوانان معرفی کنند، یادآور شد: آنچه که بسیاری از ما می‌خوانیم، نماز واقعی نیست، نماز واقعی یعنی عشق‌بازی و هم‌صحبتی با خدا و مؤمن واقعی کسی است که همواره خودش را مضنون می‌داند و سعی می‌کند الگوی خوبی برای دیگران باشد.

وی با بیان اینکه «دو صد گفته، چون نیم کردار نیست»، اظهار کرد: ما یک عمر است نماز می‌خوانیم، اما اثر آن در اعمال و رفتارمان مشهود نیست و این یعنی راه را اشتباه رفته‌ایم، باید اثر نماز در اعمال، رفتار و امور زندگی نمازگزار ظهور و بروز داشته باشد.

ما فقط روی ظواهر دین مانور می‌دهیم

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه نزدیک به ۲۰ سال است که کار تبلیغ دین را از مهدکودک‌ها گرفته تا وزارت دفاع انجام می‌دهم و در این مسیر تجربیات ارزنده بسیاری کسب کرده‌ام و با دغدغه‌ها، مشکلات و معضلات جامعه به ویژه کودکان و جوانان آشنا هستم، افزود: کار روی کودکان، اساس کار پیامبر اکرم (ص) بود.

سلطانی با گلایه از اینکه امروز کار تخصصی برای کودکان در نگاه مسئولان جایگاه خاصی ندارد و حتی شبکه پویا فاقد محتوای لازم و راهبردی برای این قشر حساس است، افزود: ۳ سال پیش در یک کار کارشناسی ۳۳۰ شبکه تخصصی کودک در سراسر دنیا را رصد کردیم.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۵۷ شبکه مربوط به وهابیون، ۷ شبکه مربوط به اسرائیل و فقط ۵ شبکه مربوط به شیعه بود، خاطرنشان کرد: نقطه قوت شبکه‌های کودک وهابیون، مسیحیت و سنی‌ها این بود که خدای جذاب و دوست داشتنی را برای کودکان معرفی می‌کردند.

این کارشناس مذهبی در قم با بیان اینکه اسلام، دین محبت است، یادآور شد: هر زمان کسی را از چیزی نهی کردیم باید بهتر و جذاب‌تر از آن چیز را به او ارائه دهیم، اما کارشناسان مذهبی و والدین ما در امر و نهی کردن به نسل جوان راهکار درستی و جایگزین خوبی ارائه نمی‌دهند و این آسیب‌زاست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار