رییس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان
کد خبر: ۶۸۱۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۶ 19 November 2018

رییس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به تاثیرات مثبت برگزاری رویدادهای بین المللی و معرفی و شناساندن همدان درجهان گفت: برگزاری رویداد‌های مختلف در سطوح داخلی و بین المللی می‌تواند تاثیر‌های خاص خود را داشته باشد و معرف ظرفیتهای گردشگری استان است.

به گزارش تابناک همدان، از کمیته اطلاع رسانی اجلاس جهانی گردشگری، حسین قراباغی بابیان اینکه رسیدن به اهداف تعیین شده در برگزاری برنامه‌ها به اراده برگزارکنندگان آن بستگی دارد، گفت: باید با مشخص کردن خواسته‌های خود از برگزاری این چنین برنامه‌هایی زمینه بهره برداری در حوزه‌های مختلف را مدنظر قرارداد.

وی با اشاره به برگزاری ۲ رویداد مهم «همدان ۲۰۱۸» و انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های آسیایی در نیمه نخست سال و میزبانی اجلاس جهانی گردشگری در نیمه دوم سال جاری؛ گفت: این دو رویداد به عنوان یک فرصت در شناساندن ظرفیت‌های بسیار غنی تاریخی، گردشگری و اقتصادی و سرمایه گذاری همدان برای فعالان این عرصه‌ها مدنظر بوده است.

وی بابیان اینکه مجموعه‌های مختلف دولتی و خصوصی در تلاش بودند تا از حضور تاثیر گذاران و نمایندگان ۷۰ کشور عضو در سازمان جهانی گردشگری به نحو مطلوب برای شناساندن ظرفیت‌های مختلف بهره ببرند، گفت: در شرایط مشابه اگر قصد و نیت انجام این کار را داشتیم قطعا مستلزم صرف وقت و هزینه‌های مالی بود، اما این مهم با برگزاری این رویداد‌ها در همدان تحقق یافت.

قراباغی در توضیح اینکه تلاش برای جذب سرمایه گذار با برگزاری رویداد‌های بین المللی تا چه اندازه موفقیت آمیز است؟ نیز گفت: کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان در خلال برگزاری مراسم افتتاحیه و کارگاه‌های آموزشی ضمن دعوت از روسای شورا‌ها و شهرداران کلان شهر‌های کشور، نسبت به برگزاری نشست‌های مشترک کاری در حوزه مدیریت شهری اقدام کرد و از سویی جلسه‌هایی با مهمانان خارجی رویداد داشت که منشاء یک سری تصمیم‌های بوده، اما پاسخ قطعی به این سئوال منوط به ارزیابی نهایی و جمع بندی نقاط قوت و ضعف این رویداد است.

وی افزود: کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و گردشگری درصدد است طی روز‌های آینده نسبت به برگزاری جلسه مشترک کاری با شرکت علیصدر به عنوان عضو هیئت رئیسه و میزبان اجلاس، اداره کل امور اقتصاد و دارایی، میراث فرهنگی و مدیریت شهری اقدام کرده و یک ارزیابی کلی از دستآورد‌های آن داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید قبول کنیم برگزاری این ۲ رویداد و در روز‌های آینده نیز میزبانی جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان یک فرصت بسیار ارزشمند برای معرفی ظرفیت‌های همدان بوده و انعکاس خبری، رسانه‌ای و حضور تاثیرگذاران کشور‌های مختلف در همدان به نوبه خود زمینه ساز یک سری مبادلات اقتصادی، سرمایه گذاری، فرهنگی و گردشگری در آینده خواهد بود، گفت: متاسفانه نقش شرکت نمایشگاه‌های بین المللی در روز‌های برگزاری اجلاس جهانی گردشگری بسیار ضعیف بود.

وی عنوان کرد: مدیران شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی باید سطح نمایشگاه را به گونه‌ای تدارک می‌دیدند تا به عنوان ویترین گردشگری، اقتصادی و سرمایه گذاری برای بازدید مهمانان خارجی برنامه ریزی باشد، ولی متاسفانه فقط در اندازه جشنواره اقوام و سوغات، برای بازدید شهروندان همدانی خلاصه شد.

قراباغی با تاکید بر اینکه باید قبول کنیم یک سری ضعف‌هایی دیگری هم در طول برگزاری رویداد‌های اخیر داشتیم که باید با تشکیل جلسه‌های مشترک نسبت به شناسایی آسیب‌های کار اقدام شود، گفت: باید در سال‌های آینده با وحدت رویه؛ برای برگزاری رویداد‌های مشابه آمادگی داشته باشیم.

وی عنوان کرد: همدان با توجه به دارا بودن زیر ساخت‌های لازم و نزدیکی به پایتخت، ظرفیت ان را دارد که به عنوان پایلوت برگزاری رویداد‌های خاص داخلی و خارجی در کشور انتخاب شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار