مدیر جهادکشاورزی شهرستان ملایر با بیان اینکه امسال کشت زعفران نسبت به سال قبل افزایش داشته است، عنوان کرد: سطح زیرکشت زعفران نسبت به سال قبل ۱۵ هکتار افزایش یافته است به‌طوریکه این سطح در سال قبل ۵۸ هکتار بوده و خوشبختانه امسال افزایش داشته‌ایم.
کد خبر: ۶۸۱۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۳ 19 November 2018
علی مروت‌امیری با اشاره به آغاز برداشت زعفران در این شهرستان، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۲۳۲ کیلوگرم زعفران از مزارع این شهرستان برداشت شود.

به گزارش ایسنا،مروت‌امیری با بیان اینکه سطح زیرکشت طلای زرد ۷۳ هکتار است، افزود: از این میزان سطح زیرکشت ۵۸ هکتار آن بارور و ۱۵ هکتار آن غیربارور بوده است.

وی با اشاره به اینکه فصل برداشت زعفران از ۱۰ آبان تا اوایل آذرماه است، ادامه داد: به طور میانگین میزان برداشت زعفران در هر هکتار ۴ کیلوگرم است.

مدیر جهادکشاورزی ملایر با تأکید بر اینکه توسعه کشت گیاهان دارویی از برنامه‌های این سازمان است، بیان کرد: ملایر در تولید گیاهان دارویی همچون زعفران، گل‌محمدی و همچنین کشت پسته در استان از جایگاه بالایی برخوردار است.

مروت‌امیری با بیان اینکه تقاضا برای کشت گیاهان دارویی در این شهرستان روبه افزایش است، خاطرنشان کرد: سطح زیرکشت گیاهان دارویی ۹۲ هکتار و میزان تولید این محصول ۲۳۹.۶ تن است.

وی با اشاره به سطح زیرکشت و تولیدات محصولات زراعی در این شهرستان، بیان کرد: سطح زیرکشت محصولات زراعی ملایر ۴۳۴ هزار و ۵۸ هکتار بوده که از این سطح ۱۷۳ هزار و ۷۶ تن محصول تولید شده است.

مدیر جهادکشاورزی ملایر درباره سهم تولیدات باغی این شهرستان، خاطرنشان کرد: سطح زیرکشت باغات ملایر ۲۰ هزار و ۸۰۲ هکتار بوده که از این سطح ۲۶۵ هزار و ۴۷۵ تن محصول برداشت شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار