مدیر جهادکشاورزی شهرستان همدان گفت: در شهرستان همدان حدود ۸۰ هزار و ۲۳۰ مترمربع گلخانه زیرکشت گوجه‌فرنگی قرار دارد که پیش‌بینی می‌شود حدود ۱۲۸۰ تن از این سطح برداشت شود و در صورت مساعد بودن شرایط تولید به میزان ۱.۵ برابر تولید فعلی این رقم افزایش خواهد یافت.
کد خبر: ۶۸۱۷۰۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۲ 19 November 2018
 با بیان اینکه در شهرستان همدان بیش از ۸۰ هزار مترمربع گلخانه زیرکشت گوجه‌‎فرنگی قرار دارد، گفت: پیش‌بینی می‌شود ۱۲۸۰ تن محصول از این سطح برداشت شود.

به گزارش ایسنا، حسین فضلی با بیان اینکه صادرات گوجه‌فرنگی گلخانه‌ای با مجوز جهاکشاورزی امکان‌پذیر شده است، اظهار کرد: از ابتدای سال ۹۷ صادرات گوجه‌فرنگی گلخانه‌ای این شهرستان به مقصد کشور عراق آغاز شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

فضلی درباره نحوه صادرات گوجه‌فرنگی، افزود: محموله‌های موردنظر برای صادرات پس از بازدید و بررسی توسط کارشناسان جهادکشاورزی پلمب شده و به منظور انجام تشریفات قانونی به گمرک استان ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه در سالجاری ۴۳۶ اخطار توسط گشت‌های حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها داده شده است، خاطرنشان کرد: از ابتدای سالجاری تا کنون ۱۹ فقره از احکام صادر شده شامل ۱۸ مورد خانه باغی به مساحت ۱۳۰۴ مترمربع و ۹ مورد دیوارکشی به طول ۹۵۸ متر تخریب شده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان همدان یادآور شد: در راستای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها ۱۹ خانه باغی به مساحت ۷۴۰ مترمربع و ۱۹ مورد دیوارکشی به طول ۱۹۳۵ متر تخریب شده که در مجموع ۳۷ خانه باغ و ۲۸ مورد دیوار کشی به طول ۲۸۹۳ متر تخریب شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار