مدیر کتابخانه‌های شهرستان کبودراهنگ گفت: زیربنای کل کتابخانه‌های شهرستان کبودراهنگ ۳ هزار و ۷۵۶ مترمربع می‌باشد که سرانه ما در این زمینه ۲/۹۸ برای هر صد نفر است و بالاتر از میانگین استانی و کشوری قرارداریم.
کد خبر: ۶۸۰۶۵۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸ 17 November 2018
مدیر کتابخانه‌های شهرستان کبودراهنگ گفت: زیربنای کل کتابخانه‌های شهرستان کبودراهنگ ۳ هزار و ۷۵۶ مترمربع می‌باشد که سرانه ما در این زمینه ۲/۹۸ برای هر صد نفر است و بالاتر از میانگین استانی و کشوری قرارداریم.

به گزارش تابناک همدان از کبودراهنگ، سید جواد معینی افزود: تعداد کل جلد‌های کتاب‌های کتابخانه‌های شهرستان ۱۱۹ هزار و ۸۳ جلد است به صورتی که ۹۴ جلدکتاب برای هر صد نفر می‌باشد دراین زمینه نیز بالاتر از میانگین استانی و کشوری هستیم.
فعالیت ۱۱ باب کتابخانه عمومی و ۲ باب مشارکتی در کبودراهنگ/   شهرستان کبودراهنگ پیشرو در سرانه بالای عضویت و طرح زیبا سازی کتابخانه ها
وی با اشاره به تعداد کل اعضای کتابخانه‌های شهرستان کبودراهنگ گفت: ۷ هزار و ۷۵۰ نفر در کتابخانه‌ها عضو هستند که سرانه عضویت، ۶/۱۱ جمعیت شهرستان است دراین سرانه نیز بالاتر از میانگین استانی و کشوری قرارداریم که همه این‌ها پیرو تلاش و زحمات همکاران بوده است.

مدیر کتابخانه‌های شهرستان کبودراهنگ عنوان کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های ما برگزاری جشنواره رضوی بود که با هدف کتابخانی در جهت معرفی زندگی امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) بود که امسال با رشد ۱۵۴ درصدی مواجه بودیم و تعدامشارکت ما در سال ۹۶، ۳ هزار و ۵۲۹ نفر بود و امسال ۸ هزار و ۹۸۴ نفر بود که شهرستان کبودراهنگ در این شاخص مهم دراستان همدان رتبه اول را به خود اختصاص داد.

معینی اضافه کرد: درسال جاری ۲ هزار ۲۰۸ نفر در مسابقه نقاشی رضوی، ۳ هزار و ۱۸۴ نفر در مسابقات مکتوب، ۳ هزار و ۵۹۲ نفر درمسابقات آنلاین شرکت کرده بودند.

وی در خصوص برخی برنامه‌های دیگر خود ابراز کرد: زیباسازی کتابخانه‌های شهر درجهت جذب خانواده‌ها و کودکان به کتابخانه ها از دیگر برنامه هاست.

جذب خیرین و نیکوکاران که یک مورد آن می‌توان به کمک ۱۰ میلیون تومانی به کتابخانه روستای ویان، اهدای ۶ هزار جلد کتاب در سال ۹۶ و امسال نیز در شش ماهه اول اهدای ۲ هزار و ۷۰۰ جلد اشاره نمود.

وی گفت: ایستگاه‌های مطالعه ما در امور زندان ها، بهزیستی و بیمارستان امام رضا علیه السلام فعال است و همواره با ارسال تشریات و کتاب‌های مختلف درصدد تقویت و بروزرسانی آن‌ها هستیم.

مدیرکتابخانه‌های کبودراهنگ ادامه داد: یکی دیگر از مهمترین برنامه‌ها در سطح کتابخانه ها، برگزاری نشست‌های کتابخوان است که درآن افراد شرکت کننده تجربیات مطالعاتی خودشان را به همدیگر انتقال می‌دهند و به اشتراک می‌گذارند که در سطح مدارس نیز برگزار شده است ۷۰ نشست کتابخانه‌ای و ۳۳ نشست مدرسه‌ای برگزار شده است.

ایشان با اشاره به بروزرسانی منابع کتابخانه‌ها گفت: اجرای طرح رفع خوانی را داشته ایم که درآن کتاب‌های فرسوده و تکراری از قفسه‌ها جمع آوری شد و منابع بدون مخاطب‌ها با سایر کتابخانه‌ها مبادله گردیدو فرسوده‌ها به انبار غیرقابل استفاده‌ها منتقل شد.

معینی تصریح کرد: کتابخانه عمومی قائم (عج) روستای قباق تپه امسال به عنوان بهترین کتابخانه و نمونه کشوری از طرف نهاد کتابخانه‌های عمومی انتخاب شد و خانم خدابنده لو از دست وزیر ارشاد و دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور جایزه خود را دریافت کرد و این افتخاری است برای همدان، کبودراهنگ و قباق تپه.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار