مسئول کارگروه جامعه ایمانی مشعرگفت: نقش هیئت‌ها در این برهه زمانی خاص تقویت اعتقادی مردم است چرا که دشمن قصد تخریب و مختل کردن فرهنگ شیعه را دارد بنابراین چیزی که جامعه را بیمه می‌کند اعتقادات است.
کد خبر: ۶۸۰۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۸ 18 November 2018
جلال تلطفی گفت: هیئت‌ها و محافل عزاداری باید مردم را از انحرافات و خرافه‌گرایی‌ها مانند قمه‌زنی بر حذر داشته و عمق هر موضوع و واقعه‌ای را برای آن‌ها بیان و تفسیر کنند.

به گزارش ایسنا،تلطفی بیان کرد: برای تقدیر و تجلیل از زحمتکشان و فعالان حوزه هیئت‌ها و اربعین در روز جمعه ۲۵ آبان در دو زمان ۹ تا ۱۲ صبح به صورت همایش و از ۱۴:۳۰ تا ۱۶:۳۰ به صورت کارگاه ترتیب داده شده است.

وی اضافه کرد: ۲۵ آبان شالگرد شهادت یازدهمین پیشوای دین، امام حسن عسگری (ع) است، این حضرت یکی از مشوقین اصلی زیارت اباعبدالله حسین (ع) بوده و یکی از شاخصه‌های یک مومن واقعی را زیارت حرم امام حسین (ع) می‌دانند، به همین علت در این روز از خادمان این حضرت تجلیل می‌کنیم.

تلطفی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در تاریخ ۲ اردیبهشت سال ۹۲ در دیدار با فعالان جبهه فرهنگی در زمینه انجام هماهنگ امور عنوان کرد: از این تاریخ تا کنون فعالان فرهنگی سعی کرده‌اند به صورت گروهی و هماهنگ اهداف خود را پیش ببرند.

وی درباره فعالیت جامعه ایمانی مشعر، بیان کرد: هدف اصلی مجموعه توانمندسازی هیئت‌ها است و قصد داریم دوره‌های آموزشی برای مدیران، مداحان و روحانیون هیئت‌ها برگزار کنیم.

تلطفی افزود: در نیمه اول آذرماه برای مداحان در استان زنجان و در دی‌ماه برای مدیران هیئت‌ها در استان قم دوره‌های آموزشی برگزار خواهیم کرد به طوریکه تمام اقدامات صورت گرفته برای توانمندسازی هیئت‌ها است که باعث ارتقاء سطح فرهنگ خواهد شد.

وی در توضیح چگونگی انتخاب هیئت‌ها گفت: جامعه ما فاکتور‌هایی برای جذب هیئت‌ها دارد که از اصلی‌ترین آنها، عملکرد مداوم و هفتگی هیئت‌ها بوده، این‌ها هیئت‌های پیشگام نامیده می‌شوند.

تلطفی یادآور شد: این قبیل هیئت‌ها عملکردی انقلابی داشته و به تمام اتفاقات جهان اسلام و داخل کشور آگاه بوده و واکنش نشان می‌دهند و کار در امور فرهنگی جز با هماهنگی فعالان این عرصه پیش نمی‌رود.

وی اظهار کرد: شور حسینی نیاز به شعور حسینی دارد و ما به دنبال همین موضوع هستیم چرا که کسی که به عمق شعور حسینی دست یابد از بیشتر انحرافات و کج‌روی‌ها مبرا خواهد بود.

تلطفی درباره وظیفه خطیر هیئت‌ها، تصریح کرد: هیئت‌ها و محافل عزاداری باید مردم را از انحرافات و خرافه‌گرایی‌ها مانند قمه‌زنی بر حذر داشته و عمق هر موضوع و واقعه‌ای را برای آن‌ها بیان و تفسیر کنند.

وی در پایان تأکید کرد: در هیئت‌ها مهمترین و سنگین‌ترین وظایف بر دوش روحانیون است و باید با سربلندی از عهده این امر بربیایند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار