معاون فرماندار شهرستان نهاوند گفت: ریشه کنی بی سوادی وظیفه‌ای نیست که فقط بر عهده آموزش و پرورش و اداره سوادآموزی باشد بلکه سایر دستگاه‌ها باید پای کار بیایند و برای اینکه اهمیت موضوع مشخص شود، میزان همکاری ادارت با اداره سوادآموزی برای شناسایی بی سوادان شهرستان، یکی از شاخص‌های ارزشیابی آن‌ها قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۶۸۰۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۷ 18 November 2018
مهدی جلالوند گفت: میزان همکاری ادارات شهرستان با اداره سوادآموزی برای شناسایی بی سوادان، یکی از ملاک‌های ارزشیابی آن‌ها خواهد بود و زیبنده شهرستان نهاوند نیست که حتی یک نفر بی سواد داشته باشد.

به گزارش ایسنا، جلالوند در شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان نهاوند، با انتقاد از عدم حضور تعدادی از روسای ادارات در این جلسه با بیان اینکه زیبنده نیست که حتی یک نفر بی سواد در شهرستان داشته باشیم، عنوان کرد: اگر تا به امروز در این زمینه کوتاهی‌هایی هم شده است، از امروز به بعد هیچ گونه کم کاری و کارشکنی از سوی هیچ اداره‌ای را نمی‌پذیریم و برای پیشبرد بهتر کارها، در فرمانداری نیز یک کارشناس را مسئول پیگیری امور شورای سوادآموزی می‌کنیم.

جلالوند یکی از مشکلات سد راه ریشه کنی بی سوادی را نداشتن آمار دقیق از تعداد بی سوادان شهرستان دانست و بیان کرد: لازم است با کمک بخشداری ها، دهیاری‌ها و مراکز بهداشت روستاها، آماری دقیق از تعداد بی سوادان شهرستان به دست بیاوریم تا بتوانیم برنامه ریزی بهتر و دقیق تری داشته باشیم.

معاون فرماندار نهاوند یکی از راه‌های موثر در ترغیب بی سوادان برای ثبت نام و شرکت در کلاس‌های سوادآموزی را تاکید ائمه جماعات و روحانیون مساجد بر ضرورت سوادآموزی دانست و متولیان مساجد، حسینه‌ها و زینبه‌ها را مکلف کرد که در راستای تامین محل برای تشکیل کلاس‌های سوادآموزی، کمال همکاری را با اداره سوادآموزی داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار