کد خبر: ۶۷۹۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۰ 15 November 2018
رئیس هیأت رئیسه اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری با بیان اینکه سال گذشته سال تغییرات بوده است و تغییرات بسیاری صورت گرفته،گفت: یک دبیرکل جدید انتخاب شد که فعالیت‌ها را در ژانویه آغاز کرده است و گروه کاری خوبی شکل گرفته است.

به گزارش تابناک همدان از کمیته اطلاع رسانی اجلاس جهانی گردشگری، میگوئل مندز افزود: در ۶ ماه نخست سال که تغییرات انجام شد، شورای اجرایی در ماه می‌در اسپانیا تشکیل و قائم مقام دبیرکل معرفی شد.
سال گذشته سال تغییرات در اجلاس جهانی بود/ سازمان جهانی گردشگری تنها نهادی است که بخش خصوصی را پذیرفته است/ دانشگاه‌های اسپانیا آمادگی همکاری با ایران را دارند

رئیس هیأت رئیسه اعضای وابسته سازمان جهانی  گردشگری با بیان اینکه برای انتخاب مدیر جدید  دپارتمان، صد‌ها نفر به عنوان کاندید شرکت کردند،  تصریح کرد: و در نهایت فرد مورد نظر انتخاب شد که  همکاری خوبی داشتند.

وی با اشاره به اینکه در سالی که پشت سر گذاشتیم، پیشرفت در انجام کار‌ها پیچیده بوده است، ادامه داد: ۵۴۰ سازمان و نهاد شامل شرکت دانشگاه، فعالان مقاصد توریستی که در نقاط مختلف دنیا مشغول فعالیت هستند، اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری را تشکیل می‌دهند.

مندز با بیان اینکه در ماه سپتامبر سندی برای مشخص شدن خط مشی‌های جدید و اعضای وابسته تبیین شد، خاطرنشان کرد: با این سند به دنبال مشارکت بیشتر افراد وابسته در سازمان هستیم.

وی گفت: توانستیم در این سند بگنجانیم که فعالیت‌ها به حدی برسد که اعضا بتوانند به فعالیت‌های سازمان دسترسی بیشتری داشته باشند.

رئیس هیأت رئیسه اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری با بیان اینکه ۲ واقعیت مهم را مد نظر قرار دادیم، اظهار کرد: سازمان جهانی گردشگری تنها نهادی است که بخش خصوصی را پذیرفته است و همکاری بخش دولتی و خصوصی به شکلی تضمین کند که بهترین نتایج حاصل شود.

وی با بیان اینکه فعالیت‌هایی که امکان اجرایی شدن نداشته باشند واقع بینانه نیستند، افزود: در هفته گذشته پیشرفت خوبی داشتیم و سند در روز گذشته نهایی شد که ساختار جدیدی تعریف کرد.

مندز با بیان اینکه هیأت مدیره و تأیید کردند که این سند شروعی باشد برای اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری، تصریح کرد: در این سند خط و مشی راهبردی برای حرکت به سوی آینده مشخص شده است که در چه حوزه‌هایی می‌توان ودر کدام حوزه نمی‌توان وارد شد.

وی با اشاره به اینکه در چارچوب سازمان در سازمان ارتباطات را برقرار می‌کنیم، ادامه داد: این سند این امکان را فراهم می‌کند که شفاف سازی انجام دهیم که نقش اعضای وابسته چطور خواهد بود و چطور می‌توانیم تنظیم کنیم.

رئیس هیأت رئیسه اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری با بیان اینکه آنچه بسیار حائز اهمیت است همکاری مستمری با یکدیگر است، خاطرنشان کرد: این سند باعث تحقق فلسفه وجودی هیأت مدیره و عملی شدن آن می‌شود و همه مسؤولان گردشگری بتوانند پاسخگو باشند.

وی با اشاره به اینکه همکاری دولتی و خصوصی به بهترین شکل به سرانجام برسد، گفت: در پی این سند به دنبال این هستیم که اعضای وابسته امکان ۲ فریضه مهم اقدام و مشارکت داشته باشند. 

مندز با اشاره به اینکه هر نهاد شرکت، فعال توریستی، می‌تواند یک رابطه دو جانبه با سازمان داشته باشد و اهداف مشخص خود را پیگیری کند، اظهار کرد: از طرف دیگر با اجرایی کردن این سند و ابزار در نظر گرفته شده و بهره گیری از فناوری جدید می‌توان با تحقق ارتباط دائم می‌توانیم پروژه‌های فردی و جمعی را برای همه اعضا تعریف کنیم. 

وی با اشاره به این که فعالیت بخش خصوصی را در سازمان برجسته می‌کنیم، افزود: ما نماینده ۵۴۰ شرکت مختلف هستیم که اهداف مهمی دارند.

رئیس هیأت رئیسه اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری با بیان اینکه در مناطق مختلف دنیا اعضای زیادی داریم و در مناطقی اعضای کمی داریم، تصریح کرد: به دنبال جذب بیشتر اعضا هستیم به ویژه در مناطقی که اعضای آن کم است.

وی با اشاره به اینکه دیروز توافق کنیم تا بیشترین همکاری را از طریق اعضای هیأت مدیره برای جذب بیشترین اعضای جدید راداشته باشیم تا سازمان غنی‌تر شود، ادامه داد: رشد اعضا از طریق ابزار‌های ارتباطی دنبال می‌شود. 

مندز با بیان اینکه هدف ما این است که بخش خصوصی در سراسر جهان و دولت‌ها را آگاه کنیم، خاطرنشان کرد: اعضای وابسته اصلی‌ترین بخش شبکه هستند و ما این توانایی داریم که ارزش واقعی خود را بیشتر کنیم.

وی گفت: علاوه بر ارتباطات سازمانی و تبادلات تجاری بین اعضای وابسته می‌توانیم خدماتی که به سایر سازمان‌ها و دولت‌ها می‌دهیم را گسترش دهیم.

رئیس هیأت رئیسه اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری اظهار کرد: فعالیت‌های جدید که در شبکه اعضای وابسته در حال انجام است، نیاز است که روابط خود را تقویت کنیم و همدیگر را بیشتر داشته باشیم وبه تبادل فعالیت تجاری و تجربه بپردازیم.

وی گفت: دانشگاه‌های اسپانیا نیز برای همکاری با ایران و سایر کشورهای خاورمیانه آمادگی دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار