مدیرعامل شرکت گاز استان همدان از پوشش بیمه مشترکین تجاری گاز در سالجاری خبر داد و گفت: امسال ۴۱ پرونده برای دریافت خسارت ناشی از حوادث گاز به شرکت‌های بیمه ارجاع شده که ۱۵ مورد آن پرداخت شده است.
کد خبر: ۶۷۹۵۹۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۷ 13 November 2018
مدیرعامل شرکت گاز استان همدان از پوشش بیمه مشترکین تجاری گاز در سالجاری خبر داد و گفت: امسال ۴۱ پرونده برای دریافت خسارت ناشی از حوادث گاز به شرکت‌های بیمه ارجاع شده که ۱۵ مورد آن پرداخت شده است.

به گزارش تابناک همدان، عبدالله فیاض در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه امسال ۳ نفر در استان همدان در حوادث ناشی از گاز جان خود را از دست دادند، افزود: به ازای هر مشترک در بخش شهری ۲۰۰ تومان و در بخش روستایی ۱۰۰ تومان برای بیمه اخذ می‌شود و شرکت بیمه به ازای خسارت فوتی ۶۵ میلیون تومان و خسارت مالی تا سقف ۳۰ میلیون تومان پرداخت می‌کند.
 
مشترکین شرکت گاز تحت پوشش بیمه قرار دارند/ همدان نخستین استان سبز کشور در حوزه استفادهاز انرژی پاک/ بیشترین مطالبات شرکت گاز از بخش صنعت است
وی با بیان اینکه از سال ۱۳۶۴ گازرسانی در دو شهر همدان و ملایر آغاز و تا سال ۱۳۸۸ موفق شدیم به عنوان اولین استان به ۳۰ شهر گاز رسانی کنیم، تصریح کرد: از یک‌هزار و ۷۳ روستا در استان همدان یک‌هزار و ۲۳ روستا از نعمت گازبرخوردار شده و ۵۰ روستا فاقد گاز هستند.

فیاض در ادامه ضریب نفوذ گازرسانی روستایی را ۹۹.۷ درصد اعلام کرد و افزود: در حال حاضر تمام روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان همدان گازرسانی شده است که جزء اولین استان‌ها در کشور هستیم.

وی تصریح کرد: نرخ بهره مندی خانوار‌های شهری و روستایی استان از گاز خانگی ۹۹.۹ درصد است که ۶۲۹ هزار و ۶۷۷ خانوار را شامل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نخستین استان سبز کشور در حوزه استفاده از انرژی پاک محسوب می‌شویم، ادامه داد: ۹ هزار و ۱۳۲ کیلومتر شبکه تغذیه توزیع در داخل شهر و روستا داریم که ۲ هزار و ۹۵۷ کیلومتر معادل ۳۲ درصد شهری و ۶ هزار و ۱۷۵ کیلو متر معادل ۶۸ درصد سهم روستاست.

 فیاض با بیان اینکه کل مشترکان استان شامل ۵۹۸ هزار و ۸۰۴ مشترک است، اظهار کرد: تعداد مشترکین خانگی ۵۵۶ هزار و ۸۴۳ مورد، مشترکان تجاری و عمومی ۳۹ هزار و ۳۸۶ مورد و مشترکان بخش صنعتی و کشاورزی ۲ هزار ۵۲۶ مورد است.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان تصریح کرد: در سال جاری ۱۱۳ کیلومتر شبکه توزیع گاز که ۷۸ کیلومتر شهری و ۳۵ کیلومتر آن روستایی است، انجام شده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۱۲ روستا در سطح استان از نعمت گاز برخوردار شده‌اند، تأکید کرد: مطالبات شرکت گاز از سال‌های گذشته به سال ۹۷ منتقل شده که معادل ۱۷۵ میلیارد تومان در بخش خانگی و صنعتی است، از این میزان ۵۴ میلیارد تومان در بخش خانگی و ۱۵ میلیارد تومان در بخش دولتی است.

فیاض با بیان اینکه ۱۱ شهرک صنعتی و هفت ناحیه صنعتی در استان دارای گاز هستند، افزود: مراکز مصرف عمده گاز در استان شامل نیروگاه شهیدمفتح، سیمان اکباتان، سیمان هگمتان، سیمان نهاوند، چهار کارخانه آسفالت، کارخانه شیشه، فولاد ویان، فولاد ملایر و فولاد نهاوند است.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با بیان اینکه انتظار همکاری از دستگاه‌ها را داریم، اظهار کرد: به طور مثال در سال جاری ۲۸ میلیارد تومان بدهی چهار کارخانه سیمان به شرکت گاز است و حدود ۲۱ میلیارد تومان بدهی جایگاه‌های cng و ۱۲.۹ میلیارد تومان بدهی‌ها نیروگاه‌ها را تشکیل می‌دهد.

وی بیشترین بدهی را مربوط به بخش صنعت اعلام کرد و افزود: فروش گاز در استان همدان سال گذشته سه هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال بود که ۲ هزار و ۹۴۰ میلیارد ریال آن وصول شده است.

فیاض با اشاره به اینکه ۱۴۵ میلیارد تومان سهم یارانه استان برای امسال همدان تکلیف شده که باید تحقق یابد، تصریح کرد: استان همدان سی‌امین استان در سطح کشور در حوزه وصول مطالبات است و در مورد تحقق مطالبات مورد ارزیابی ستاد مرکزی قرار می‌گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار