معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش همدان با تأکید مهمترین لازمه برگزاری المپیاد‌ها و توسعه سلامت دانش‌آموزان فضا و تجهیزات است، ابراز کرد: در استان همدان با شرایط جغرافیایی که داریم ۶ ماه از سال در فصل سردسیر هستیم و برای توسعه سلامت دانش‌آموزان نیاز به فضای سرپوشیده ورزشی داریم که متأسفانه آمار قابل قبولی در این زمینه وجود ندارد.
کد خبر: ۶۷۹۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴ 14 November 2018
عبدالله جعفری با بیان "استان همدان با توجه به شرایط جغرافیایی ۶ ماه از سال در فصل سردسیر هستیم و برای توسعه سلامت دانش‌آموزان نیاز به فضای سرپوشیده ورزشی داریم" گفت: متأسفانه آمار قابل‌قبولی در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش تسنیم، جعفری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه المپیاد ورزشی درون‌مدرسه‌ای پنجمین سال است که به‌طور متوالی همزمان با سراسر کشور در مدارس استان همدان برگزار می‌شود، اظهار داشت: همه عوامل مدرسه، اولیا و دانش‌آموزان در قالب یک کار جمعی از برگزاری این مسابقات استقبال می‌کنند.

وی با بیان اینکه در این چند سال المپیاد با استقبال خوب دانش‌آموزان برگزار شده و سال گذشته ۱۵۰ هزار دانش‌آموز در این المپیاد شرکت کردند، افزود: این مسابقات امروز هم با برگزاری مراسمی نمادین در مدارس استان آغاز شد.

جعفری با تأکید بر اینکه شرکت‌کنندگان در المپیاد در قالب تشکل‌های دانش‌آموزی با مدیریت عوامل آموزشگاه به‌ویژه معلم تربیت بدنی و معاون پرورشی و تربیت بدنی مدارس سازماندهی می‌شود و رقابت‌های خودشان را در رشته‌های مختلف ورزشی آغاز می‌کنند، گفت: معمولاً دهه فجر و یا تا پایان اردیبهشت ماه اختتامیه این مسابقات برگزار می‌شود. 

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان با ابراز اینکه در برگزاری المپیاد‌های ورزشی علاوه بر کشف استعدادها، غربالگری و ایجاد شور و نشاط در مدارس در حوزه سلامت اهداف تربیتی دیگری هم دنبال می‌شود، تصریح کرد: صرفاً به‌دنبال برگزاری مسابقات ورزشی و معرفی نفرات برتر مسابقات نیستیم بلکه کار جمعی و گروهی و مسائل تربیتی دانش‌آموزان از طریق مشارکت اجتماعی برای ما بسیار مهم است. 

جعفری با اظهار اینکه از ملزومات اجرایی این المپیاد نیروی انسانی است که خوشبختانه عوامل فرهنگی در برگزاری این المپیاد پای کار هستند، عنوان کرد: برنامه و محتوا از دیگر الزامات برگزاری المپیاد‌ها است چرا که این مسابقات یکی از برنامه‌های تقویت درس تربیت بدنی در مدارس است.

وی با تأکید بر اینکه سومین و مهمترین لازمه برگزاری المپیاد‌ها و توسعه سلامت دانش‌آموزان فضا و تجهیزات است، ابراز کرد: در استان همدان با شرایط جغرافیایی که داریم ۶ ماه از سال در فصل سردسیر هستیم و برای توسعه سلامت دانش‌آموزان نیاز به فضای سرپوشیده ورزشی داریم که متأسفانه آمار قابل قبولی در این زمینه وجود ندارد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان با یادآوری اینکه رشته‌های ورزشی مجاز آموزشگاهی در المپیاد ورزشی درون‌مدرسه‌ای حدود ۱۰ رشته است، اعلام کرد:، اما این اختیار به مدیران آموزشگاه‌ها داده شده است در شورای ورزش تصمیم بگیرند با توجه به بضاعت مدرسه، امکانات و علاقه‌مندی دانش‌آموزان برنامه‌ریزی کنند.

جعفری با بیان اینکه "در برگزاری المپیاد ورزشی درون‌مدرسه‌ای تعهد ما به وزارت آموزش و پرورش پوشش ۸۰ هزار نفری است"، مطرح کرد:، اما با استقبالی که سال‌های گذشته انجام شده برآورد ما این است که ۱۵۰ هزار دانش‌آموز در قدم اول در المپیاد ورزش درون‌مدرسه‌ای شرکت کنند و در مرحله بعد مسابقات مرحله شهرستانی و منطقه‌ای و در مرحله سوم مسابقات استانی برگزار می‌شود و استعداد‌های خوب را به مسابقات کشوری که تیم ۵۰۰ نفره است اعزام می‌کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار