مدیر درمان بیماری‌های خاص دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به وجود دو هزار و ۵۰۰ نفر بیمار خاص در استان همدان افزود: در سال ۹۳، تعداد بیماران همودیالیز ۴۱۸ نفر بوده، اما بر اساس آخرین آمار در پایان سه ماهه دوم امسال تعداد بیماران به ۵۵۷ نفر افزایش یافته است.
کد خبر: ۶۷۹۰۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۶ 12 November 2018
حسن داوری از افزایش چشمگیر بیماری ام‎‌اس در استان همدان خبر داد و گفت: تمام گروه‌های علمی باید تحقیق و عامل افزایش بیماری ام‎‌اس در استان را شناسایی کنند.

به گزارش ایسنا،داوری در مراسم افتتاحیه همزمان شبکه مراکز جامع بیماران خاص در همدان، اظهار کرد: در سال ۹۳، ۸۷ تخت دیالیز در استان همدان وجود داشت، اما هم‌اکنون تعداد تخت‌های دیالیز به ۹۶ تخت افزایش یافته است.

وی با اشاره به وجود دو هزار و ۵۰۰ نفر بیمار خاص در استان همدان افزود: در سال ۹۳، تعداد بیماران همودیالیز ۴۱۸ نفر بوده، اما بر اساس آخرین آمار در پایان سه ماهه دوم امسال تعداد بیماران به ۵۵۷ نفر افزایش یافته است.

داوری با بیان اینکه تعداد بیماران مبتلا به تالاسمی در چند سال اخیر ثابت بوده است، ادامه داد: بیماران هموفیلی نیز در سال ۹۳، ۲۵۷ بیمار بوده که در پایان سال ۹۶ به ۲۵۸ نفر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه بیماران مبتلا به ام‌اس در سال ۹۳، یک هزار و ۱۹۷ نفر بودند و بر اساس آخرین آمار در سه ماهه دوم امسال تعداد این بیماران به یک هزار و ۹۶۵ بیمار افزایش یافته است، گفت: تا کنون ۲۹ مورد بیمار مبتلا به EB (بیماری پروانه‌ای) در استان شناسایی شده است.

داوری با بیان اینکه پیشگیری و اطلاع‌رسانی در بیماری‌های خاص از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، عنوان کرد: رسانه‌ها برای افزایش فرهنگ پیشگیری از ابتلا به بیماری ورود کنند.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها زمان طلایی درمان اوتیسم را از دست ندهند، عنوان کرد: خانواده‌ها باید آگاه باشند و علائم ابتلا به اوتیسم را در فرزندانشان جدی بگیرند چرا که هر گونه تأخیر در ارتباط‌گیری و بازی کردن کودکان می‌تواند هشداری برای ابتلا به اوتیسم باشد.

داوری با تأکید بر اینکه زمان طلایی درمان و کنترل اوتیسم در سنین ۳ تا ۵ سالگی است، یادآور شد: افزایش آگاهی پزشکی مردم به کاهش ابتلا به بیماری‌های خاص کمک می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار