استاد دانشگاه «دلا اسویزرا ایتالیانا» سوئیس با تأکید بر اینکه گردشگری یک صنعت جهانی است، بیان کرد: سالانه ۳ میلیارد گردشگر از مرز‌های ملی جابجا می‌شوند و توزیع اطلاعات در رشد گردشگر تأثیرگذار است.
کد خبر: ۶۷۹۰۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۵ 12 November 2018
پروفسور لورنزو کانتونی گفت: توسعه گردشگری در گرو توزیع اطلاعات و استفاده از فناوری نوین است به طوریکه در برخی کشور‌های جهان، آژانس‌های گردشگری به علت عدم توانایی در استفاده از فناوری و نوآوری متوقف شده‌اند

به گزارش ایسنا، پروفسور کانتونی در پنل بررسی توانمندی‌های گردشگری فرهنگی در اجلاس جهانی گردشگری همدان، به وجود امکانات و فناوری همچون تلفن‌های هوشمند و رسانه‌ها در نوآوری گردشگری اشاره و اظهار کرد: سازمان جهانی گردشگری بازوی انتقال داده‌های نوآوری و فناوری گردشگری است.

وی با بیان اینکه در نقشه‌راه گردشگری ۵ قسمت اصلی داریم و نقش رسانه‌های اجتماعی در این حوزه بسیار مهم است، افزود: تکنولوژی می‌تواند کمک شایانی در سفر به ما داشته باشد به طوریکه توریست‌ها به دنبال دانستن فرهنگ‌ها هستند.

لورنزو کانتونی با تأکید بر اینکه گردشگری یک صنعت جهانی است، بیان کرد: سالانه ۳ میلیارد گردشگر از مرز‌های ملی جابجا می‌شوند و توزیع اطلاعات در رشد گردشگر تأثیرگذار است.

وی با اشاره به اینکه توریست‌ها رفتن به فضا‌های مختلف را می‌پسندند، عنوان کرد: ما باید این تفاوت‌ها را به خوبی توضیح بدهیم تا آن‌ها از سفرشان لذت ببرند کما اینکه تحقیقاتی در زمینه سفر کردن بر روی ملل مختلف انجام شده است.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه به دنبال این هستیم که اقداماتی انجام شود که تجربه سفر برای گردشگر لذت‌بخش باشد، افزود: با تبادل‌افکار می‌توان راهی نو را در گردشگری ایجاد کرد.

وی با اشاره به نقش میراث فرهنگی یک منطقه در جذب گردشگر و با بیان اینکه ایجاد نوآوری و استفاده از تکنولوژی به توسعه اقتصادی منطقه کمک می‌کند، اظهار کرد: حتی محلی‌ها هم می‌توانند از این رهگذر منتفع شوند به طوریکه غذا‌های محلی یکی از زمینه‌های افزایش توریسم در یک منطقه است.

لورنزو کانتونی با اشاره به اینکه استفاده از تجربیات گردشگری در راستای توسعه آن اثرگذار است، خاطرنشان کرد: استفاده از گردشگری دیجیتال یکی از موارد است که یونسکو نیز از آن برای میراث نا ملموس استفاده کرده است.

وی به جوامع بومی و استفاده از فناوری و نوآوری در این جوامع اشاره و بیان کرد: سازمان‌های محلی و گردشگری در جوامع محلی توسط خانم‌ها اداره می‌شود که با استفاده از فناوری توانستند جوامع خود را متحول کنند.

لورنزو کانتونی با تأکید بر اینکه هدف ایجاد ارتباط بین مناطق باستانی است، گفت: یادگیری مجازی به کمک منابع، می‌تواند یادگیری‌ها را در بستر فضای مجازی گسترش دهد و هدف ایجاد فرصت‌های مطلوب برای آموزش است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار