مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر افزود: در زمینه اجرای طرح وارنیش فلوراید شهرستان ملایر سال گذشته در استان رتبه اول را کسب کرده است.
کد خبر: ۶۷۸۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۹ 12 November 2018
محسن ترکاشوند از اجرای طرح وارنیش فلوراید برای دانش‌آموزان ملایر خبر داد و گفت: سال گذشته شهرستان ملایر در این زمینه رتبه برتر استان را کسب کرده است.

به گزارش فارس، ترکاشوند با اشاره به اجرای طرح وارنیش فلوراید اظهار کرد: اجرای این طرح از پوسیدگی دندان‌های دانش‌آموزان دوره ابتدایی جلوگیری کرده و از هزینه‌های اضافی برای خانواده‌ها جلوگیری می‌کند.

وی گفت: طرح وارنیش فلوراید از سال ۹۴ شروع شده که این طرح در سال دو بار انجام می‌شود و در سال ۹۶ در این شهرستان برای حدود ۲۶ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز انجام شده و خدمات صورت گرفته در سامانه سیب ثبت شده است.

وی با بیان اینکه وارنیش فلوراید در مناطق شهری و روستایی به صورت رایگان انجام می‌شود تصریح کرد: معاینه و ارجاع به مراکز دندانپزشکی برای ارائه خدمات دندانپزشکی نیز در این زمینه صورت می‌گیرد.

ترکاشوند اضافه کرد: وارنیش فلوراید خردادماه ۹۷ برای کودکان ۳ تا ۶ ساله و هر ۶ ماه یکبار در مراکز شهری و خانه‌های بهداشت شروع و ثبت در سامانه سیب می‌شود.

وی گفت: واحد دهان و دندان برنامه معاینه و ارائه خدمات دندانپزشکی پایه ششم ابتدایی عاری از پوسیدگی دندان در سال ۹۷ را اجرا می‌کند که با هماهنگی آموزش و پرورش، کاردان‌های دهان و دندان با کارت شناسایی به مدارس مراجعه و بعد از معاینه نوبت‌دهی برای فیشور سیلانت و ترمیم و ... می‌دهند که بعد از رفتن به پایه متوسطه عاری از پوسیدگی دندان باشد.

 مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر افزود: واحد دهان و دندان توزیع مسواک انگشتی در سه نوبت ۶ و ۱۲ و ۱۸ ماهگی را دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به عملیات عمرانی پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی شهرستان اشاره کرد و افزود: فوریت‌های پزشکی شهرستان ملایر عملیات عمرانی پایگاه‌های شهری ۳، آشمیزان و حسین‌آباد ناظم را شروع کرده با جدیت به پیشرفت خود ادامه می‌دهد.

ترکاشوند تصریح کرد: کار اسکلت‌بندی و دیوارکشی پایگاه شهری ۳ تمام شده و ادامه روند ساخت و ساز زیر نظر دفتر مهندسی دانشگاه علوم پزشکی همدان در حال انجام است.

وی گفت: پایگاه قدیمی حسین آباد ناظم به طور کامل تخریب شده و عملیات ساخت و ساز به زودی آغاز خواهد شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر با اشاره به اتمام بتن‌ریزی پایگاه جاده‌ای آشمیزان خاطرنشان کرد: این پایگاه که ششمین پایگاه جاده‌ای اورژانس شهرستان خواهد بود، تا پایان سال افتتاح می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار