مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان ملایر با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۲۳۰ کیلوگرم زعفران از اراضی ملایر برداشت شود، از افزایش ۴۰ درصدی برداشت زعفران نسبت به سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: سال گذشته نیز ۱۲۸ کیلوگرم زعفران برداشت شد.
کد خبر: ۶۷۸۶۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۷ 12 November 2018
علی‌مروت امیری از برداشت زعفران در ملایر از نیمه دوم آبان ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش فارس، امیری با اشاره به وجود کم‌آبی طی سال‌های اخیر در سطح کشور اظهار کرد: طی سال‌های اخیر توجه به وجود کشت‌های کم‌آب‌بر یکی از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی بوده است.

وی افزود: آب و هوای مساعد و ظرفیت اراضی کشاورزی ملایر برای کشت محصولات کم‌آب‌بر از جمله زعفران باعث شده کشت دارو‌های گیاهی و کم‌آب‌بر مورد استقبال قرار گیرد.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر بیان کرد: در حال حاضر سطح زیر کشت محصول زعفران در ملایر ۷۳ هکتار است که از این میزان ۵۸ هکتار آن بارور بوده و طی سال‌های گذشته زیر کشت این محصول رفته است.

وی با بیان اینکه امسال نیز ۱۵ هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت زعفران قرار گرفته که گل‌دهی آن از سال آینده شروع خواهد شد، گفت: برداشت زعفران از نیمه دوم آبان ماه آغاز شده و تا نیمه دوم آذرماه ادامه دارد.

وی میانگین برداشت زعفران در هر هکتار را حدود چهار کیلوگرم برشمرد و خاطرنشان کرد: شهرستان ملایر از نظر تولید محصول زعفران بیشترین تولید را در استان همدان به خود اختصاص داده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار