مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی صنابع دستی و گردشگری همدان گفت: انتخاب استان همدان در سال ۲۰۱۸ بعنوان پایتخت گردشگری کشور‌های آسیائی و برگزاری رویداد unwto به عنوان یکی از رویداد‌های مهم این برنامه در سال ۲۰۱۸ فرصتی است مغتنم برای جلوه گری صنعت گردشگری که استان همدان به نمایندگی از کشور ایران میزبانی آنرا به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۶۷۷۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۱ 06 November 2018

ایران سرزمینی است کهن با قدمتی به بلندای تاریخ بشر، تنوع فصل‌ها، آب و هوا، جغرافیا، آداب و رسوم، هنر و صنایع دستی ناب، این کشور را به موقعیتی متمایز و منحصر به فرد در دنیا مبدل نموده است. معرفی این همه تنوع و قابلیت برای جذب سرمایه گذاران خارجی درایران نیازمند برنامه ریزی و برخورداری از روش‌های تبلیغاتی میانبر و قطعاٌ کم هزینه است که یکی از این روش‌ها پذیرش میزبانی و برگزاری رویداد‌های بین المللی است چرا که بازتاب حضور سفیران کشور‌های هدف بویژه افراد متخصصی که با دید گاه‌های موشکافانه و کارشناسانه در حوزه گردشگری به کالبد شکافی جزئیات وجوه صنعت گردشگری ما می‌پردازند صد چندان بیشتر از نظر سطحی افراد غیر کارشناس خواهد بود. 

به گزارش تابناک همدان از کمیته اطلاع رسانی چهلمین اجلاس جهانی گردشگری، مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی صنابع دستی و گردشگری همدان گفت: انتخاب استان همدان در سال ۲۰۱۸ بعنوان پایتخت گردشگری کشور‌های آسیائی و برگزاری رویداد unwto به عنوان یکی از رویداد‌های مهم این برنامه در سال ۲۰۱۸ فرصتی است مغتنم برای جلوه گری صنعت گردشگری که استان همدان به نمایندگی از کشور ایران میزبانی آنرا به خود اختصاص داده است.

بهجت عباسی افزود: نا گفته پیداست استان همدان که از شاخصه‌های متعدد گردشگری آنهم در سطح بسیار بالا برخوردار است بهترین گزینه برای اثبات این مدعی است. 

وی یاد آور شد: از اینکه در بحث انتخاب همدان برای این دو رویداد دفاع کردیم پشیمان نیستیم، زیرا همدان با برگزاری بسیار دقیق و برنامه ریزی شده مراسم افتتاحیه در حد استاندارد‌های بین المللی ثابت کرد که در کشور از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و به عنوان نماینده کشور سر بلند ایران در جامعه بین المللی حرف برای گفتن دارد و می تواند عرض اندام نماید و قطعاٌ این رویداد با استفاده از تجربه‌های قبلی قوی‌تر برگزار خواهد شد. 

عباسی تصریح کرد: تجربه برگزاری رویداد ثبت جهانی شهر سفال (لالجین) – رویداد ثبت ملی شهر منبت (ملایر) و اخذ نشان جغرافیائی منبت (تویسرکان)، اخذ نشان‌های بین المللی هنرمندان صنایع دستی در یونسکو و....... همه و همه عناوینی است که در سالهای اخیر همدان را به مرکز توجه دنیا مبدل نموده و ره آورد آن رشد روز افزون گردشگران داخلی و خارجی ، تمایل و رغبت بیش از پیش سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در حوزه زیر ساختهای گردشگری است که به تبع آن رشد اقتصادی استان را نیز در بر خواهد داشت.
 
مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنابع دستی و گردشگری همدان خاطر نشان ساخت: مردم همدان باید شعار(( گردشگری سرمایه فردای فرزندان ماست را )) سر لوحه سیاست ها و برنامه های خود نمایند و  کوچک و بزرگ ، پیر و جوان ،از دانش آموز تا سرمایه گذار باید برای آن برنامه داشته باشند و در راستای توسعه این صنعت همت گمارند .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار