مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان با تاکید به اینکه امیدوارم واقفان در حوزه مدرسه و درمان بیشتر ورودکنند، خواستار توجه به این مسئله شد.
کد خبر: ۶۷۷۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۹ 07 November 2018
مهرداد نادری‎فر وقف در حوزه علم و درمان را لازم دانست و گفت: وقف باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه خواهد شد.

به گزارش فارس، نادری‎فر با اشاره به اهمیت وقف در جامعه، اظهار کرد: وقف چشمه همیشه جاری و پایان‌ناپذیر است که روز به روز شکوفا می‌شود.

وی وقف را یکی از دستورات و موضوعات متعالی دین اسلام دانست و افزود: واقفان خیراندیش اقدامات بسیار ارزشمندی در حوزه‌های مختلف جامعه انجام داده‌اند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان با تاکید به اینکه هرچه از زمان اقدام نیک انسان‌های خیراندیش در حوزه وقف می‌گذرد، ارزش آن بیشتر می‌شود، گفت: نقطه قوت وقف این است که در زمان‌ها و مکان‌های مختلف قابلیت تفسیر و تغییر ندارد و باید در جایی که واقف نیت کرده هزینه شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات و نیاز‌های اجتماعی امروز جامعه از طریق وقف برطرف شده است، افزود: با ساخت مدرسه، بیمارستان، کتابخانه، مسجد، حسینیه و... از سوی واقفان نیک‌اندیش و تلاش‌های اداره اوقاف شاهد کاهش مشکلات بوده‌ایم.

نادری‌فر با اشاره به اینکه وقف در حوزه محرومیت‌زدایی و رسیدگی به نیاز‌های جامعه موثر بوده است، خاطرنشان کرد: نقش وقف در حل مشکلات درمانی و توسعه علم نیز چشمگیر است.

وی با بیان اینکه از هر زاویه‌ای به موضوع وقف نگاه کنیم اثرگذاری آن را شاهد خواهیم بود، افزود: امروز باید واقفان بیشتری در حوزه مسائل اجتماعی ورود کنند چراکه این مسئله باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

وی به اقدامات اداره اوقاف و امور خیریه استان در راستای ارائه خدمات به زوار اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: خدمات ارزشمندی در موکب‌های اداره اوقاف شاهد بودیم و مردم نیز مشارکت چشمگیری در این زمینه داشتند که باید این مهم را به فال نیک گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار