سرپرست گروه نمایشی «سپید و سیاه» گفت: اگرچه گروه‌ها و هنرمندان خوبی در همدان داریم که با کمترین امکانات در حوزه خیابانی فعالیت داشته و موفق هم بوده‌اند، اما اگر به این بخش نگاه جدی‌تر شود و فعالان آن مورد حمایت بیشتر قرار گیرد به طور حتم تاثیرات بهتری را شاهد خواهیم دید.
کد خبر: ۶۷۷۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۷ 07 November 2018
مهدی حبیبی با بیان اینکه تماشای تئاتر در سبد فرهنگی خانواده‌های همدانی قرار گرفته است، گفت: تئاتر خیابانی همچنان مهجور واقع شده است.

به گزارش فارس، نمایش «کتاب قدیمی پدربزرگ» به نویسندگی و کارگردانی «نرگس خاک‌کار» یکی از هفت نمایش راه یافته به بخش مسابقه تئاتر خیابانی بیست و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان است که توسط گروه «سپید و سیاه» تولید و به نمایندگی از شهر تهران در این جشنواره اجرا خواهد شد. 

در همین رابطه سرپرست گروه «سپید و سیاه» با بیان اینکه این نمایش کار متفاوتی از این گروه است؛ اظهار کرد: نمایش «کتاب قدیمی پدربزرگ» در واقع نگاه متفاوتی به زندگی یک کودک داشته که در آن رفتار و برخورد‌های والدین و اطرافیان با این کودک و بازخورد و واکنش‌های وی به این رفتار‌ها را به نمایش می‌گذارد.

حبیبی گفت: تمرین و آماده‌سازی این نمایش بیش از ۱۵ روز طول کشیده و امیدوارم در ایام جشنواره امسال اجرا‌های خوبی برای مردم فهیم و با فرهنگ همدان داشته باشیم.

وی افزود: با توجه به اینکه کار متفاوتی هم ارائه خواهیم داد، علاقمندیم هنردوستان و بخصوص هم‌استانی‌های با فرهنگ ما این نمایش را هم از نزدیک ببینند.

این کارگردان که تاکنون در ۹ دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان حضور داشته و جوایز متعددی را نیز در آن کسب کرده است، گفت: کار برای کودک و تولید نمایش در این ژانر چه خیابانی باشد و چه صحنه‌ای خیلی دلچسب‌تر و لذت‌بخش‌تر است.

وی گفت: آنچه این شیرینی را برای دست‌اندرکاران هنر تئاتر دوچندان می‌کند، حضور کودکان و بچه‌ها در سالن یا مکان‌های اجرای نمایش‌های خیابانی است. 

حبیبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاثیرات مثبت برگزاری این جشنواره در همدان گفت: تماشای تئاتر در سبد فرهنگی خانواده‌های همدانی قرار گرفته و اهالی تئاتر و عموم مردم به روشنی تاثیرات خوب برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان را در استان مشاهده می‌کنند. 

وی ادامه داد: نه تنها در ایام برگزاری جشنواره بلکه در طول سال هم خانواده‌های علاقمند تئاتر برای دیدن آثار تولیدی هنرمندان خود در اجرا‌های عمومی سالن‌ها حضور دارند.

این هنرمند همدانی با تاکید بر اینکه تئاتر خیابانی همچنان مهجور واقع شده است، ادامه داد: متاسفانه نه تنها در همدان بلکه در کشور رغبت چندانی به فعالیت در حوزه خیابانی وجود ندارد و شاید به این خاطر باشد که اولویت اول هنرمندان حوزه نمایش تولید آثار صحنه‌ای باشد و این ژانر از تئاتر هنوز هم توسط هنرمندان و مسوولان جدی گرفته نمی‌شود.

حبیبی گفت: تئاتر خیابانی کاملاً اجتماعی است و آثاری که در این حوزه تولید و برای مردم به اجرا درمی‌آیند به خاطر شرایط خاص خود و ارتباط نزدیکی که با تماشاچی برقرار می‌کند نکات آموزشی و مورد نظر را به مخاطب انتقال داده و حتی از سایر ژانر‌ها هم تاثیرگذارتر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار