مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان گفت: از نیمه دوم سال ۹۳ تا کنون ۳۰۲۸ حلقه چاه مسدود شده که از مصرف ۲۴۱ میلیون مترمکعب آب جلوگیری شده است.
کد خبر: ۶۷۶۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۳ 05 November 2018

منصور ستوده از انسداد ۳۰۲۸ حلقه چاه غیرمجاز در این استان خبر داد و گفت: امسال ۳۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در استان همدان مسدود شده است.

به گزارش ایسنا، ستوده افزود: براساس برنامه اقتصاد مقاومتی شرکت آب منطقه‌ای استان همدان تعهد دارد در سالجاری ۵۳۰ حلقه چاه غیرمجاز را مسدود کند که تا کنون ۳۰۰ حلقه معادل ۶۰ درصد تعهد انسداد یافته که در نهایت از مصرف ۱۷ میلیون مترمکعب آب جلوگیری شده است.

وی با بیان اینکه در مجموع شهرستان کبودراهنگ با ۸۸۳ حلقه و رزن با ۵۵۳ حلقه چاه غیرمجاز بیشترین چاه‌های غیرمجاز استان را داشته‌اند، ادامه داد: در سالجاری نیز کبودراهنگ با ۸۳ حلقه و رزن با ۶۲ حلقه بیشترین چاه‌های غیرمجاز استان را به خود اختصاص داده‌اند.

ستوده از نصب ۴۰۰۰ دستگاه کنتور هوشمند در استان خبر داد و بیان کرد: امسال تعهد داریم ۳۸۰ دستگاه کنتور را نصب کنیم که تا کنون ۳۹۱ دستگاه نصب شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به ۵۰۰ دستگاه برسد.

وی با اشاره به اینکه دشت‌های استان در چند سال گذشته وضعیت مناسبی نداشتند، تأکید کرد: سالیانه یک متر از سطح آب‌های زیرزمینی دشت‌های استان کاسته می‌شد به طوریکه ۲۰۰ میلیون مترمکعب کسری مخزن در استان وجود داشت که با اقدامات صورت گرفته توانستیم این روند را کُند کرده و در برخی شهرستان‌ها مانند نهاوند سطح آب‌های زیرزمینی را بالا بیاوریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار