مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به راه اندازی اپلیکیشن پرداخت کاپ گفت: این اپلیکیشن باید هم در بازار پول و هم در بازار کالا و خدمات سهم خود را کسب نماید. این بازار به شدت رقابتی است و اپ‌های زیادی وجو دارند که توسط بانک‌ها و برخی استارت آپ‌ها راه اندازی شده اند و صندوق کارآفرینی امید برای این منظور امتیازات تسهیلاتی ویژه‌ای برای استفاده کنندگان این اپلیکیشن درنظر گرفته دارد.
کد خبر: ۶۷۴۹۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۶ 31 October 2018

اصغرنوراله زاده در دومین گردهمایی سراسری مدیران و معاونین ستادی و استانی صندوق اظهار داشت: تلاش ما در راستای پیاده سازی بانکداری اجتماعی (Social Banking)، توجه به سیاست‌های حفظ زندگی و ارتقاء سطح معیشت مردم از طریق ایجاد اشتغال است و باید بتوانیم رویه‌ها و دستورالعمل هایمان را با گروه‌های اجتماعی مخاطب خود متناسب کنیم.
به گزارش روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید، نوراله زاده در این راستا بر لزوم بومی سازی دستورالعمل‌ها تاکید کرد و اظهار داشت: مدیران استانی در زمینه اخذ تضامین دارای اختیار هستند و می‌توانند با تنظیم دستورالعمل هایی، متناسب با بوم، اقلیم، فرهنگ و سنت هر منطقه از متقاضی ضمانت دریافت نمایند.
وی با اشاره به بکارگیری شیوه‌های اجتماعی برای اعتبارسنجی و بررسی تعهد فرد، بررسی روند پرداخت قبوض و عوارض را از جمله روش‌های تشخیص تعهد فرد به جای دریافت تضامین مختلف برشمرد.

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید موفقیت و اثربخشی فعالیت‌های صندوق را منوط به نحوه اجرا و تعامل مدیران با کارآفرینان، توجه به نظام مشتری مداری و ایجاد و حفظ رضایت مردم برشمرد.

• تنظیم ۲۵ شیوه برای اخذ ضمانت در بخش‌های روستایی و عشایری

نوراله زاده در جمع مدیران و معاونین ستادی و استانی صندوق کارآفرینی امید گفت: ما یک صندوق اجتماعی-اقتصادی هستیم که در حوزه مایکرو فاینانس و حمایت از کسب و کار‌های خرد و کوچک با الزامات خاص خود فعالیت می‌کنیم و باید الگو‌های رفتاری، نوشتاری و اجرایی مان متناسب با آن تغییر کند.

وی افزود: بمنظور تسهیل و تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغال روستائیان و عشایری اقدامات خوبی در بخش اخذ تضامین صورت گرفته است و ۲۵ شیوه برای اخذ ضمانت در بخش‌های روستایی تعریف شده و دستوالعمل‌های اجرایی آن به استان‌ها ابلاغ شده است.

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید همچنین بر توجه به توسعه مناطق روستایی و توزیع یکنواخت تسهیلات اشتغال در سطح استان با نگاه ویژه به مناطق محروم و کمتر برخوردار تاکید کرد.

• انعقاد تفاهم نامه همکاری صندوق کارآفرینی امید و صندوق بیمه کشاورزی و بیمه روستاییان

نوراله زاده در ادامه با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری با صندوق بیمه کشاورزی و صندوق بیمه روستاییان و عشایر درخصوص شیوه اجرای این تفاهم نامه‌ها از مدیران استانی خواست با تشکیل جلساتی با مدیران بیمه بمنظور تسهیل در روند پرداخت اقساط مکانیزم‌های اجرایی طراحی نمایند و به محض انعقاد قرارداد و اجرایی شدن بیمه محصولات کشاورزی و عمر و بازنشستگی فرد تسهیلات بلافاصله پرداخت شود.

وی افزود: بیمه خود به نوعی منجر به فقرزدایی و جلوگیری از فقیر شدن گروه‌های اجتماعی می‌شود و علاوه بر آن صنعت بیمه سالانه قادر به ایجاد اشتغال بزرگی است. باید مردم به این امر واقف شوند که بیمه نه تنها هزینه نیست بلکه به نوعی سهیم شدن در ایجاد اشتغال در کشور است.

• طرح‌های ارجاعی از صندوق‌های نوآوری و شکوفایی بلافاصله تأمین اعتبار می‌شوند

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به انعقاد تفاهم نامه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درخصوص طرح‌های دانش بنیان ارجاعی از صندوق‌های نوآوری و شکوفایی گفت: طرح‌های مصوب صندوق‌های نوآوری و شکوفایی استانی با توافق با صندوق استان و دریافت تضامین متناسب با ماهیت خاص این طرح‌ها بلافاصله تأمین اعتبار و پرداخت شوند.

نوراله زاده خاطر نشان کرد: ما به عنوان متولی ساماندهی کسب و کار‌های خرد و کوچک باید وجه تمایز خود با تمام موسسات را حفظ کنیم به گونه‌ای که تمامی دستگاه‌ها در حوزه اشتغال تمایل به همکاری با صندوق داشته باشند.
وی درخصوص همکاری و انعقاد تفاهم نامه با نهاد‌های حمایتی گفت: فعالیت ما نزدیکی زیادی به کار نهاد‌های حمایتی در حوزه اشتغال دارد و درصورت دریافت پیشنهادات همکاری صندوق آمادگی دارد تا با این نهاد‌ها همکاری و هم افزایی داشته باشد.

• افزایش ۱۷ درصدی سهم صندوق کارآفرینی امید

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در ادامه از افزایش ۱۷ درصدی سهم صندوق در پرداخت تسهیلات اشتغال روستائیان و عشایر خبر داد و اظهار داشت: در مرحله اول سهم ما و صندوق توسعه ملی جمعاً ۱۰۰۰ میلیارد تومان بود در مرحله دوم این مبلغ افزایش یافته و ما باید آمادگی برای پرداخت ۲۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات را داشته باشیم.

نوراله زاده افزود: توجه به زنجیره ارزش و تکمیل فرآیند، تحقیق و توسعه و مزیت‌های رقابتی و پتانسیل‌های هر منطقه باید در پرداخت این تسهیلات مدنظر قرار گیرد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به راه اندازی اپلیکیشن پرداخت کاپ گفت: این اپلیکیشن باید هم در بازار پول و هم در بازار کالا و خدمات سهم خود را کسب نماید. این بازار به شدت رقابتی است و اپ‌های زیادی وجو دارند که توسط بانک‌ها و برخی استارت آپ‌ها راه اندازی شده اند و صندوق کارآفرینی امید برای این منظور امتیازات تسهیلاتی ویژه‌ای برای استفاده کنندگان این اپلیکیشن درنظر گرفته دارد.

نوراله زاده همچنین از امکان فروش محصولات وام گیرندگان در این اپلیکیشن خبر داد و افزود: اپلیکیشن کاپ همچنین به عنوان یک بازارچه و Marketplace برای فروش محصولات وام گیرندگان و روستاییان می‌توانند در این سامانه هم تراکنش مالی و هم فروش محصولات خود را داشته باشند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در ادامه با اشاره به آموزش مدل تحلیل رفتار DISC در این همایش، استفاده از این ابزار را جهت شناسایی توانمندی مدیران و همچنین بررسی صلاحیت و اهلیت سنجی کارآفرینان پیشنهاد کرد.

مستندسازی فعالیت‌های حوزه روستایی، ثبت نظارت‌های صورت گرفته در سامانه سحام، انعطاف پذیری و تغییر دستورالعمل‌ها متناسب با شرایط اقلیمی مناطق، داشتن روحیه جنگندگی برای پیگیری کار مردم، رفتار و برخورد مناسب با مخاطبین و کارآفرینان از دیگر مواردی بود که از سوی مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید مورد تاکید قرار گرفت.

رونمایی و معرفی اپلیکیشن پرداخت "کاپ" و معرفی طرح‌های سه گانه "زرین" و "امید (۱) " از دیگر بخش‌های این همایش بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار