مدیر امور فناوری پارک علم و فناوری استان همدان با بیان اینکه این نمایشگاه در سطح ملی برگزار می‌شود، افزود: از ۵۰ استارت‌آپ متقاضی شرکت در این نمایشگاه ۳۰ استارتاپ برای عرضه محصولات خود در نمایشگاه ملی انتخاب شده است.
کد خبر: ۶۷۴۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۳ 01 November 2018
مجتبی فرهانچی از برگزاری ایده پارک «همدان ۲۰۱۸» در دانشگاه بوعلی سینا با رقابت ۲۰ ایده برتر در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری خبر داد.

به گزارش فارس، فرهانچی در خصوص نحوه برگزاری ایده پارک «همدان ۲۰۱۸» اظهار کرد: این رویداد مختص رشته گردشگری و صنایع‌دستی است که تاکنون ۷۵ ایده به دبیرخانه پارک علم و فناوری رسیده است.

وی افزود: ۵۰ ایده خام از مجموع ۷۵ ایده رسیده به دبیرخانه تکمیل شده و از این ۵۰ ایده بوم کسب و کار و اطلاعات تکمیلی به دست آمده است.

مدیر امور فناوری پارک علم و فناوری استان همدان ادامه داد: از مجموع ۵۰ ایده که اطلاعات خود را تکمیل کرده‌اند، روز برگزاری ایده پارک می‌توانند ظرف سه دقیقه ایده خود را معرفی کنند.

فرهانچی در مورد ملاک اصلی برگزاری ایده پارک «همدان ۲۰۱۸» گفت: ملاک اصلی تعیین ایده پارک منتخب «همدان ۲۰۱۸» نوآورانه بودن ایده و سپس قابلیت اجرای ایده و سودآوری است و در مراحل بعد نیز گویا بودن عنوان ایده می‌تواند ملاک‌های مهم باشد.

وی خاطرنشان کرد: افراد شرکت‌کننده در این ایده پارک، افراد خلاق و دایره‌پرداز در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی هستند که تاکنون از ۵۰ ایده برتر منتخب، ۲۸ ایده مربوط به افراد غیر بومی است که در این ایده پارک شرکت می‌کنند.

فرهانچی یادآور شد: این ایده پارک ماه‌های گذشته توسط پوستر‌های تبلیغی در پارک‌های علم و فناوری کشور، واحد‌های رشد دانشگاه‌ها و اداره‌کل میراث فرهنگی و صنایع‌دستی همه استان‌ها و همچنین فضای مجازی و سایت پارک علم و فناوری اطلاع‌رسانی شده است.

وی با بیان اینکه ایده پارک «همدان ۲۰۱۸» در روز ۱۹ آبان ماه در دانشگاه بوعلی سینا برگزار می‌شود، اضافه کرد: در این رویداد ۲۰ ایده با هم به رقابت می‌پردازند که از این میان سه ایده برتر به عنوان مقام اول تا سوم برگزیده و به هر کدام هدیه دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی از سوی پارک علم و فناوری داده می‌شود.

فرهانچی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های جانبی رویداد ملی ایده پارک گزارش داستان موفقیت از سوی شرکت اسنپ تریپ است، بیان کرد: افراد منتخب و برتر این ایده پارک اگر بومی استان همدان باشند، می‌توانند از مزایایی همچون استقرار در پارک علم و فناوری، تسهیلات مالی و فضای استقرار به عنوان استارت‌آپ استفاده کنند.

وی ادامه داد: کسانی که برای برگزاری این ایده پارک ملی همکاری دارند، اداره‌کل میراث فرهنگی، شرکت سیاحتی علیصدر، مرکز رشد دانشگاه بوعلی و شرکت اسنپ تریپ هستند.


فرهانچی همچنین در خصوص برگزاری نمایشگاه استارت آپ حوزه گردشگری و صنایع‌دستی نیز گفت: این نمایشگاه همزمان با برگزاری اجلاس جهانی گردشگری در روز ۲۱ آبان ماه قرار است در سالن‌های اجلاس هتل باباطاهر برگزار شود.

فرهانچی هدف از برگزاری نمایشگاه ملی استارتاپ را جذب سرمایه‌گذاران خارجی شرکت کننده در اجلاس و تبادل نظر و کسب اطلاعات دانست و گفت: از مجموع ۳۰ استارتاپ پنج استارتاپ مختص استان همدان است و اکثر استارتاپ‌ها از استان‌های تهران، خوزستان، اردبیل، مازندران، هرمزگان و خراسان در عرضه محصولات گردشگری و نوآورانه شرکت کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه ملی با همکاری پارک علم و فناوری، اداره‌کل میراث فرهنگی و شرکت سیاحتی علیصدر همزمان با چهلمین اجلاس جهانی گردشگری همدان برگزار می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار