فرماندار شهرستان اسدآباد از پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی کنارگذر شهر اسدآباد خبر داد و تصریح کرد: با وجود پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی انتظار است این پروژه در دهه مبارک فجر سالجاری افتتاح شده و به بهره‌برداری برسد.
کد خبر: ۶۷۴۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۸ 01 November 2018
کریم حمیدوند از راه‌اندازی سینما و اکران فیلم سینمایی در این شهرستان در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش ایسنا، حمیدوند اظهار کرد: از هفته آینده به صورت دو روز در هفته اکران فیلم‌های به‌روز و انقلابی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه فعلا محل کانون پرورش فکری کودکان برای اکران فیلم سینمایی در این شهرستان درنظر گرفته شده، تصریح کرد: در صورت استقبال بالای همشهریان برای تماشای فیلم‌های سینمایی، با توجه به ظرفیت بالاتر سالن اجتماعات اداره ارشاد بر اساس جمعیت از این مکان استفاده خواهد شد و نمایش و اکران فیلم دائمی می‌شود.

فرماندار شهرستان اسدآباد در ادامه از تصویب ایجاد منطقه ویژه اقتصادی اسدآباد خبر داد و یادآور شد: با پیگیری نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی، اسدآباد نیز یکی از مناطقی است که منطقه ویژه اقتصادی در آن ایجاد خواهد شد.

حمیدوند گفت: با ایجاد این منطقه اقتصادی از این پس واحد‌های صنعتی در این منطقه مستقر شده و از پرداخت هر گونه مالیات معاف بوده که این امر فرصت خوبی را برای جذب سرمایه‌گذار در شهرستان ایجاد می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به شهرک صنعتی اسدآباد خاطرنشان کرد: با وجود فراهم بودن زیرساخت‌های لازم در این شهرک هنوز تنها ۱۳ درصد از فضای آن به متقاضیان واگذار شده و توسط واحد‌های صنعتی اشغال و عملیات ساخت‌وساز در آن انجام گرفته که در راستای رونق و توسعه هر چه بیشتر صنعت شهرستان با توجه به امکانات و زیرساخت‌های خوب شهرک صنعتی اسدآباد از سرمایهگذاران برای سرمایه‌‍گذاری در این شهرک حمایت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه تا کنون اعتباری افزون بر ۳۸ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی به این طرح اختصاص یافته است، افزود: این پروژه ظرف مدت ۳۰ ماه پس از آغاز عملیات اجرایی باید تکمیل شده و به بهره‌برداری می‌رسید که وجود معارض و کمبود اعتبار موجب تأخیر و روند کند آن بوده است.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره کارخانه ذوب‌آهن اسدآباد نیز اظهار کرد: کارخانه ذوب‌آهن غرب کشور با تغییر خط تولید خود از شمش چدن به فرومنگنز در حال حاضر به نام کارخانه فرومنگنز معروف بوده که این کارخانه آماده بهره‌برداری کامل است و با مرتفع شدن مشکل سرمایه در گردش به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی گفت: افتتاح و بهره‌برداری کارخانه فرومنگنز اسدآباد ضمن ایجاد ۱۹۰ نفر اشتغال مستقیم، گردش مالی شهرستان را به نحو احسن متحول کرده و ۴۰۰ میلیارد تومان گردش سالانه برای شهرستان ره‌آورد به همراه خواهد داشت.

فرماندار اسدآباد همچنین با بیان اینکه راه‌آهن اسدآباد- کرمانشاه در برنامه بودجه سالجاری دارای ۱۷ میلیارد تومان اعتبار اولیه بوده و در آینده با راه‌اندازی آن ارتباطات و حمل‌ونقل ریلی خوبی نصیبی شهرستان می‌کند، عنوان کرد: در سال آینده کلیه روستا‌های زیر ۲۰ خانوار اسدآباد نیز از نعمت گاز خانگی بهره‌مند می‌شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار