رئیس اداره تنظیم بازار سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه امسال ۱۳۰۰ هکتار سیر اضافه کشت شده است، اظهار کرد: باران‌های بهاری امسال باعث شده کیفیت محصول سیر استان کم و بنابراین بازاریابی این محصول با مشکل مواجه شود.
کد خبر: ۶۷۴۱۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۰ 30 October 2018
مهدی نجفیان با تأکید بر اینکه مشکل سیرکاران استان حل شدنی نیست، گفت: تا زمانی‌که کشاورزان بدون توجه به توصیه‌های جهادکشاورزی اقدام به کشت‌های مازاد می‌کنند مشکل حل شدنی نیست.

به گزارش ایسنا، نجفیان با اشاره به اینکه کشاورزان به توصیه‌های کارشناسان جهادکشاورزی توجه نمی‌کنند، تصریح کرد: کشاورزان به توصیه‌های کارشناسان جهادکشاورزی توجه نمی‌کنند و مشکلات این‌چنینی را برای خود ایجاد می‌کنند به طوریکه سال گذشته نیز با مشکل چغندرکاران مواجه بودیم.

نجفیان خاطرنشان کرد: امسال ۴۶۰۰ هکتار سیر در استان همدان کشت شده که از این سطح ۶۰ هزار تن محصول تولید و ۱۷۳۸ تن نیز صادر شده است.

وی افزود: به تمامی استان‌ها نامه ارسال کرده‌ایم که سیر با کیفیت استان برای تمام واحد‌های صنایع تبدیلی فراهم است، اما بازار خارجی را هم باید اتاق بازرگانی تأمین کند.

نجفیان ادامه داد: در سالجاری قیمت هر کیلوگرم سیر ۱۵۰۰ تومان و برای مصرف ۷۰۰۰ تومان است درحالیکه در سال گذشته ۹۰۰۰ تومان و برای مصرف‌کننده ۱۷ تا ۲۰ هزار تومان بود.

رئیس اداره تنظیم بازار سازمان جهادکشاورزی استان همدان درباره نبود سرمایه‌گذار در صنایع تبدیلی سیر همدان تصریح کرد: به علت اینکه قیمت این محصول نابسامان است سرمایه‌گذار به دنبال سرمایه‌گذاری در این زمینه نیستند البته ۲ واحد صنایع تبدیلی سیر در استان همدان در حال احداث است.

وی با اشاره به اینکه وضعیت چغندرقند کنترل شده و آرام است، یادآور شد: خوشبختانه امسال کشت چغندرقند کنترل شده و در استان همدان ۷۲۰۰ هکتار از این محصول کشت و ۴۲۰ هزار تن نیز تولید شده است که روند طبیعی خود را سپری می‌کند.

نجفیان با بیان اینکه قیمت مرغ نیز در بازار عادی است، اظهار کرد: قیمت مرغ زنده ۶۴۵۰ تومان و قیمت مصرف‌کننده ۹۶۵۰ است که قیمت مناسبی بوده و توزیع مرغ منجمد نیز متوقف شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار