مدیر امور سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه وضعیت سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی استان همدان بسیار مطلوب و مثبت است، اظهار کرد: خوشبختانه حجم تقاضای سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی و تعاونی در حال افزایش بوده و پروانه‌های تأسیس در این بخش در حال انجام است.
کد خبر: ۶۷۳۸۱۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰ 29 October 2018
علی‌اصغر نقی‌ای گفت: تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سال جاری ابلاغ شده که مابقی نیز در مرحله ابلاغ است.

به گزارش فارس، نقی‌ای در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ۶۵۰ میلیارد تومان پروانه تأسیس صادره در استان همدان داشته‌ایم، افزود: این طرح‌ها با توجه به وضعیت خوب منابع بانکی طبق ردیف مختلف سنواتی معرفی شده‌اند.

مدیر سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه ارزش تولیدات محصولات کشاورزی در پایان سال گذشته از ارزش صنایع تبدیلی کشاورزی، ۶۵ هزار میلیارد تومان بوده است، گفت: در سال جاری کار‌ها فنی‌تر آغاز شد و اولویت سرمایه‌گذاری‌ها منطبق با اصول در ۱۱ برنامه و ۵ طرح مشخص شده است.

نقی‌ای با اشاره به اینکه در حال حاضر سرمایه‌گذاران خارج از کشور برای فرآوری محصولاتی مانند سیب‌زمینی استان اعلام آمادگی کرده‌اند، ادامه داد: یک شرکت از کشور لبنان برای فرآوری سیب‌زمینی تولید شهرستان رزن با تولید ۶۰ هزار تن و با تسهیلات ۱۱۰ میلیارد تومان منبع سرمایه‌گذاری با منابع سود ۱۰ درصدی معرفی شده است.

وی با بیان اینکه از منابع قانون بودجه سال گذشته، ۵۱۵ میلیارد تومان اعتبار جذب شده است، خاطرنشان کرد: یکی از شاخص‌ترین اعداد جذب اعتبار، بودجه توسعه روستایی سازمان جهاد کشاورزی است که تاکنون ۸۵ میلیارد تومان از اعتبارات و بودجه سال ۹۶ را به خود اختصاص داده است.

 مدیر امور سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در خصوص آخرین آمار اشتغال ایجاد شده در بخش کشاورزی نیز اضافه کرد: از ابتدا تا پایان سال گذشته برای ۳ هزار و ۷۴۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه قانون بودجه سال ۹۷ در مبحث تسهیلات بانکی با تأخیر ابلاغ شد و خیلی از تسهیلات هنوز اعلام نشده است، بیان کرد: تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سال جاری ابلاغ شده و مابقی نیز در مرحله ابلاغ است.

نقی‌ای ادامه داد: هم‌اکنون اعتبارات رونق تولید به شکل شناور با اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در اختیار سازمان صمت قرار گرفته که تا امروز ۱۲ میلیارد تومان طرح‌های کوچک معرفی شده است.

وی در خصوص اعتبار صندوق توسعه ملی هم گفت: تا این تاریخ ۶۲ میلیارد تومان پرونده معرفی و از بودجه بخش مکانیزاسیون بخش کشاورزی، ۵۱ میلیارد تومان به استان همدان ابلاغ شده است.

مدیر سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان همدان روند سرمایه‌گذاری استان در بخش کشاورزی از سال ۸۹ تا ۹۶ را روند صعودی خواند و یادآور شد: در سال ۸۹ روند تسهیلات بانکی ۱۲۴ میلیارد تومان بود که این رقم در سال گذشته به ۵۱۵ میلیارد تومان رسید که البته پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال این رقم به ۵۲۵ تا ۵۳۰ میلیارد تومان برسد.

وی با بیان اینکه فرآوری محصولات سیب‌زمینی و سیر استان در اولویت برای جذب سرمایه‌گذار خارجی است، خاطرنشان کرد: چهار سرمایه‌گذار برای فرآوری محصول سیب‌زمینی رزن و بهار در حال پیگیری و أخذ مجوز هستند، اما تاکنون برای فرآوری سیر متقاضی سرمایه‌گذاری نداشته‌ایم.

نقی‌ای با اشاره به اینکه در صنایع تبدیلی، بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان پرونده آماده شده داریم، گفت: سردخانه‌های استان با ظرفیت صد در صد بالغ بر ۱۱۲ تا ۱۱۵ تن گنجایش دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار