دبیر بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان گفت: جشنواره تئاتر جشن برداشت محصول است و کنار هم جمع می‌شویم تا آثار همدیگر را ارزیابی کنیم، خاطره خوبی از جشنواره سال گذشته در همدان برای من باقی مانده که هربار آن را به خاطر می‌آورم هم غرورآفرین است و هم شادی بخش که امیدوارم امسال جشنواره‌ای بهتر از سال گذشته را برگزار کنیم.
کد خبر: ۶۷۳۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰ 29 October 2018
مریم کاظمی با بیان اینکه جشنواره فجر هم به اندازه جشنواره تئاتر در همدان استقبال مردمی ندارد گفت: امسال گروه‌های خارجی با اشتیاق برای حضور در جشنواره تئاتر اعلام آمادگی کردند.

به گزارش تسنیم، کاظمی در نشست با هنرمندان و فعالان حوزه تئاتر و تئاتر کودک و نوجوان استقبال مردم از نمایش‌های جشنواره تئاتر در همدان را استثنایی عنوان کرد و گفت: در تهران حتی در جشنواره فجر چنین استقبالی از جشنواره نمی‌شود و اعتبار جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان به همین استقبال مردم است.

کاظمی با اشاره به اینکه در برگزاری جشنواره سال گذشته آرامش زیادی وجود داشت و همه با نظم کار‌های مربوط به خود را انجام دادند بیان کرد: برای امسال گروه‌های خارجی با اشتیاق برای حضور در جشنواره اعلام آمادگی کردند که این به دلیل برگزاری خوب جشنواره و به پشتوانه و حمایت مردم و هنرمندان همدان است.

وی در ارزیابی آثار رسیده به جشنواره اعلام کرد: کار‌های خیابانی و خردسال هر سال درخشان‌تر می‌شود؛ اما بخش صحنه‌ای ضعیف‌تر شده و این به خاطر بخش‌هایی است که در هر دوره به جشنواره اضافه شده است چرا که اگر بخشی به جشنواره اضافه می‌شود باید با نظر کارشناسی باشد.

دبیر جشنواره بیست و پنجم در بخشی از این نشست درباره طراحی پوستر جشنواره نیز گفت: درمورد پوستر جشنواره هیچ محدودیتی وجود ندارد که این بخش حتما از تهران باشد؛ برای پوستر این دوره فراخوان منتشر نشد، اما اگر کسی طرح خوب و قابل توجهی داشت می‌توانست به دبیرخانه اعلام کند تا مورد بررسی قرار بگیرد.

کاظمی با بیان اینکه تعداد کارگاه‌های امسال بیشتر از سال گذشته و تخصصی‌تر است گفت: کارگاه‌های آموزشی این دوره از جشنواره را در سه حوزه شامل؛ یک بخش تخصصی برای اهالی تئاتر، بخشی برای کودکان و نوجوانان و کارگاه‌هایی هم برای مربیان معرفی کرد که شرح آن نوشته شده و محتوای آن مشخص است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار