مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه ۱۸۰۰ هیئت در دهه آخر صفر و ایام اربعین مراسم عزاداری خواهند داشت، ادامه داد: روز اربعین اجتماع عمومی مردم و عزاداری خیابانی در مراکز شهرستان‌ها برگزار خواهد شد. 
کد خبر: ۶۷۳۳۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰ 29 October 2018
حجت‌الاسلام علی دشتکی از اعزام ۹۰۰ مبلغ دینی به مناطق مختلف استان در ایام اربعین و دهه آخر صفر خبر داد. 

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام دشتکی با بیان اینکه اربعین در تداوم عاشورا از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، افزود: مسئولیت کمیته فرهنگی و آموزش بر عهده تبلیغات اسلامی قرار دارد. 

وی با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی در ایام اربعین به دو صورت انجام می‌شود، گفت: بخش اول فعالیت هیئات، مساجد و مبلغین مذهبی است که در این راستا در ایام اربعین ۹۰۰ مبلغ و مبلغه به نقاط مختلف استان اعزام می‌شوند. 

وی با بیان اینکه بخش دوم فعالیت‌های فرهنگی، اعزام زائران و ارائه خدمات در مسیر تردد آن‌ها است، عنوان کرد: آموزش آداب زیارت و سیره اربعین در راستای نهادینه کردن قیام عاشورا از مهمترین برنامه‌ها در این ایام خواهد بود. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به تشکیل ۲۵ هیئت خادم زوار اربعین در استان، ادامه داد: وظیفه این هیئت‌ها برنامه‌ریزی و جمع‌آوری نذورات و خدمات مردمی و در اختیار قرار دادن آن به ستاد مرکزی اربعین است. 

دشتکی با بیان اینکه مردم همدان آمادگی میزبانی و اسکان ۵ هزار نفر در منازل خود را دارند، گفت: ۴۳ ایستگاه صلواتی سازماندهی شده و ۷۰ ایستگاه صلواتی به صورت خودجوش و مردمی به زائران اربعین حسینی خدمات‌رسانی می‌کنند. 

وی با بیان اینکه ۹۰ مبلغ نیز به ایستگاه‌های صلواتی در سراسر استان و ۱۵ مبلغ به کشور عراق اعزام شده‌اند، عنوان کرد: تبیین سیره معصومین و بزرگان، ارتقاء آگاهی و نهادینه کردن معارف عاشورا در جامعه از مهمترین اهداف برنامه‌ها در این ایام خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار