فرمانده نیروی انتظامی نهاوند گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان نهاوند مبنی بر این‌که فردی ناشناس با سوءاستفاده از اعتماد وی مبالغی را به عنوان فروش کالا اخذ کرده و در ادامه اقلام خریداری شده را به وی تحویل نداده، شناسایی متهم در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
کد خبر: ۶۷۱۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳ 23 October 2018
سرهنگ احمد ساکی گفت: فردی که با استفاده از روش‌های مهندسی اجتماعی و با سوءاستفاده از اعتماد شهروندان در فضای مجازی کلاهبرداری می‌کرد توسط کارشناسان پلیس فتا نهاوند شناسایی شد.

به گزارش تسنیم، سرهنگ ساکی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در بررسی اظهارات شاکیه مشخص شد، شخصی با هویت پنهان و نامشخص با استفاده از روش‌های مهندسی اجتماعی و سوء‌استفاده از اعتماد شاکی اقدام به اخذ وجه جهت فروش گوشی تلفن همراه نموده و پس از اخذ مبلغ نیز گوشی خریداری شده را به وی تحویل نداده است که این امر باعث وارد کردن ضرر و زیان مالی به شاکی شده است.

ساکی افزود: کارشناسان این پلیس با حساسیت ویژه نسبت به پیگیری موضوع اقدام و با به‌کارگیری شگرد‌های فنی و پلیسی و اقدامات تخصصی انجام شده، مبالغ واریز شده ردگیری گردیده و پس از آن با تحقیقات و بررسی‌های تکمیلی هویت متهم نیز شناسایی شد و پرونده برای ادامه رسیدگی به دادسرا ارسال گردید.

وی با بیان این‌که یکی از مهمترین اصول در یک خرید موفق، اطمینان از اصالت وب سایت ارائه دهنده کالا می‌باشد، عنوان کرد: خرید از سایت‌های اینترنتی ناشناس بدون بررسی اعتبار آن‌ها علاوه بر دارا بودن ریسک بالا در به خطر افتادن اطلاعات بانکی، امکان عدم دریافت کالای سفارش داده شده و از دست رفتن مبالغ پرداختی بسیار بالا می‌باشد.

فرمانده انتظامی نهاوند بیان کرد: لازم است مردم مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند و آگاه باشند که در فضای مجازی به‌طور قطع نمی‌توان به شخصی اعتماد کرد و بسیاری از شگرد‌هایی که سودجویان و کلاهبرداران سایبری به‌کارمی‌برند، با سوءاستفاده از غفلت و عدم دقت کافی شهروندان صورت می‌گیرد، بنابراین با کمی دقت و هوشیاری می‌توان دست تبهکاران را رو کرد و مانع کلاهبرداری آن‌ها شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار