جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان به ریاست فرماندار و با حضور کلیه اعضا در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد و وضعیت اورژانسی و احتمال ریزش ۱۲ مدرسه روستایی در اسدآباد مورد انتقاد شدید فرماندار قرار گرفت. 
کد خبر: ۶۷۱۱۸۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳ 23 October 2018
فرماندار اسدآباد برای رسیدگی به وضعیت اورژانسی ۱۲ مدرسه در حال تخریب اسدآباد از رسانه‌ها و خبرنگاران کمک خواست.

به گزارش تسنیم،کریم حمیدوند در این جلسه اظهار داشت: این تعداد از مدارس به دلیل قدمت بالا هر لحظه احتمال ریزش داشته و دچار وضعیت اورژانسی شده‌اند.

۵۲ مدرسه روستایی اسدآباد به دلیل قدمت بالا به بازسازی و مقاوم‌سازی نیاز دارند

وی افزود:در حال حاضر ۵۲ مدرسه روستایی اسدآباد به دلیل قدمت بالا به بازسازی و مقاوم‌سازی نیاز دارند که شرایط این ۱۲ مدرسه روستایی اورژانسی است.

ایجاد فروچاله در حیاط مدرسه ۱۵ خرداد اسدآباد!

حمیدوند تصریح کرد: محوطه حیاط مدرسه ۱۵ خرداد شهر اسدآباد نیز دچار فروچاله شده که باید با توجه به حساسیت موضوع با هماهنگی مدیریت بحران فرمانداری، نظام مهندسی و کار کارشناسی هر چه سریعتر و اورژانسی این موضوع مرتفع شود.

آقایان مدیرکل کار هرکس را که صدایش بلند است انجام می‌دهند/ رسانه‌ها به کمک اسدآباد بیایند

فرماندار با انتقاد از وضعیت مدارس روستایی شهرستان اسدآباد به لحاظ عدم بازسازی و مقاوم‌سازی برخی مدارس دارای قدمت بالا اضافه کرد:برخی آقایان مدیر کل بر اساس شاخص کارشناسی استان کار نمی‌کنند و کسی که صدای بلندی دارد کارش انجام می‌گیرد که باید در این راستا از هر تریبونی استفاده و از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کرده و به وسیله خبرنگاران برای حل این مشکلات اقدام کرد.

وی اظهار داشت: مقاوم سازی مدارس یکی از مهمترین موضوعات در بحث آموزش و پرورش بوده که باید پیگیری شده و ضمن مکاتبه باران کردن از هر تریبونی برای مرتفع شدن این مشکل استفاده کرد و رسانه‌ای شدن این موارد راهی برای کمک به حل این مشکلات خواهد بود لذا باید در این راستا از ظرفیت رسانه‌ها و خبرنگاران به نحو احسن استفاده کنیم.

برخی از مدارس روستایی اسدآباد حتی فاقد سرویس بهداشتی هستند

وی با بیان اینکه در برخی از موارد برخی از مدارس روستایی فاقد سرویس بهداشتی هستند، تصریح کرد: این در حالی است که در ساخت و احداث هر آموزشگاه ابتدای امر باید نسبت به این موارد توجه و اقدام شود.

اسدآباد بعد از همدان و ملایر بیشترین مدارس غیرانتفاعی را در استان دارد

مدیر اداره آموزش و پرورش اسدآباد هم در این جلسه گفت: ۱۵ درصد دانش آموزان اسدآبادی در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند و اسدآباد بعد از همدان و ملایر بیشترین مدارس غیرانتفاعی را در استان دارد.

رحمان سجادی تعداد مدارس غیر انتفاعی و پیش دبستانی‌های غیردولتی این شهرستان را جمعا ۱۰۵ آموزشگاه اعلام کرد، و اظهار داشت:۴ هزار ۲۰۰ نفر از دانش آموزان اسدآبادی در این مدارس غیر انتفاعی در حال تحصیل هستند.

وی تعداد مدارس دولتی و غیردولتی این شهرستان را جمعا ۳۰۷ آموزشگاه با ۶۵۳ کلاس درس برشمرد، و تصریح کرد: در حال حاضر ۱۸ هزار و ۶۰۰ نفر دانش آموز با احتساب بزرگسالان در این شهرستان مشغول به تحصیل بوده که نسبت به سال گذشته، دانش آموزان این شهرستان از رشد ۴ درصدی برخوردار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار