مدیر گروه مدیریت خطر بلایا در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: برای حفظ سلامت و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های واگیر دار توصیه می‌کنیم که هر یک از زائران یک بسته سفر که شامل ظروف یکبار مصرف کاغذی و ماسک تنفسی است به همراه داشته باشند.
کد خبر: ۶۷۱۱۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲ 23 October 2018
محمد ربیع یگانه گفت: زائران اربعین در سفر خود حتما تعدادی ماسک تنفسی و بسته سفر همراه خود داشته باشند.

به گزارش تسنیم، ربیع یگانه افزود: با توجه به اینکه در ایام اربعین جمعیت زیادی از کشور‌های مختلف دنیا گرداگرد یکدیگر جمع می‌شوند و رعایت بهداشت فردی در برخی کشور‌ها ضعیف است بنابراین احتمال سرایت انواع بیماری و ویروس در میان زوار وجود دارد.

مدیر گروه مدیریت خطر بلایا در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان‌اینکه به زائران توصیه می‌کنیم که از غذا‌های بین راهی استفاده نکنند و غذا‌های کنسرو شده و مطمئن بخورند، ابراز کرد: در سال‌های گذشته عفونت‌های گوارشی از شایع‌ترین شکایات زائران بوده است.

ربیع یگانه گفت: زائران باید مشاهده هر گونه علائم بیماری در خود را جدی بگیرند و به نزدیک‌ترین درمانگاه مراجعه کنند. علائم سرماخوردگی و گوارشی شایع‌ترین علائمی است که زوار در طول سفر با آن مواجه می‌شوند.

وی افزود: وقتی جمعیت انبوهی در یک منطقه کوچک جمع می‌شوند و در کوتاهترین فاصله از یکدیگر قرار می‌گیرند، احتمال انتقال انواع بیماری از مناطق مختلف افزایش می‌یابد.

مدیر گروه مدیریت خطر بلایا در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: همه زائران خارجی و داخلی هنگام ورود و خروج از مرز بر اساس علائم سندرومیک غربالگری می‌شوند و موارد مشکوک به درمانگاه‌ها ارجاع داده می‌شوند.

ربیع یگانه با بیان‌اینکه غربالگری در هنگام بازگشت به کشور از اهمیت بیشتری برخوردار است، تصریح کرد: ۱۴ سندروم مختلف داریم که هریک علائم خاص خود را دارد و سیستم مراقبتی وسیعی برای آن طراحی شده است.

وی افزود: خوشبختانه در طول سال‌های گذشته در زمینه مراقبت‌های سلامت و کنترل بیماری‌های واگیردار در بین زوار تا ۹۰ درصد موفق کرده‌ایم.

مدیر گروه مدیریت خطر بلایا در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان ابراز کرد: مسئولان سلامت مرتبا در بین زوار اعلام می‌کنند که کسانی که دچار علائم بیماری هستند به پزشکان سیار یا مراکز درمانی مراجعه کنند تا از آن‌ها شرح حال گرفته شود و متناسب با نوع و شدت بیماری درمان شوند.

ربیع یگانه با تاکید بر اینکه هر یک از زائران تعدادی ماسک تنفسی را همراه خود داشته باشند، ابراز کرد: این ماسک‌ها به پیشگیری از سرایت بیماری‌های تنفسی به دیگر زوار کمک می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار