رئیس سازمان نظام‌مهندسی معدن استان همدان با بیان اینکه ۲۸۰ معدن در استان همدان وجود دارد که ۱۸۰ فقره آن فعال است، اظهار کرد: وضعیت فروش مواد معدنی با توجه به بازار‌های داخلی و خارجی و یا جایگزین شدن مواد معدنی جدید به جای مواد مورد استفاده گذشته، افت‌وخیز پیدا می‌کند.
کد خبر: ۶۷۱۱۶۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۸ 23 October 2018
محمدبشیر یوسفی با بیان اینکه معادن فلزی با وجود افزایش نرخ دلار در وضعیت خوبی به سر می‌برند، گفت: ذخایر سنگ‌آهن استان همدان نسبت به متوسط کشوری مطلوب بوده و در حال حاضر سه معدن سنگ‌آهن قابل قبول در سطح استان فعال است.

به گزارش فارس، یوسفی با اشاره به وجود معادن غنی در استان همدان افزود: عمده معادن فعال در استان به عملیات استخراج سنگ، شن و ماسه یا سنگ ساختمانی اشتغال دارند که در حوزه ساخت‌وساز و پروژه‌های عمرانی کاربرد دارد.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان همدان تصریح کرد: به همین دلیل رونق و میزان کارکرد این معادن به رونق صنعت ساخت‌وساز و پروژه‌های عمرانی بستگی دارد.

وی با بیان اینکه معادن فلزی با وجود افزایش نرخ دلار در وضعیت خوبی به سر می‌برند، ادامه داد: ذخایر سنگ‌آهن استان همدان نسبت به متوسط کشوری مطلوب بوده و در حال حاضر سه معدن سنگ‌آهن قابل قبول در سطح استان فعال است.

یوسفی با بیان اینکه تحریم‌های ظالمانه علیه کشور کمترین تأثیر را بر معادن بر جای گذاشته است، گفت: در نظام‌مهندسی معدن استان آزمایشگاه مجهزی وجود دارد که بیشتر آزمایش‌های لازم برای بهر‌ه‌برداران را انجام می‌دهد تا جایی که مشابه این آزمایشگاه‌ها در کشور کم است.

وی با اشاره به استقرار میز صندوق سرمایه‌گذاری‌های معادن در سازمان نظام‌مهندسی استان گفت: بهره‌برداران می‌توانند برای استفاده از این خدمات به سازمان مراجعه کنند.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی معدن استان همدان از عضویت حدود یک‌هزار نفر در این سازمان خبر داد و افزود: این افراد در رشته‌های مهندسی معدن، زمین‌شناسی، نقشه‌برداری و متالوژی استخراجی فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ۳۰۰ نفر از اعضای سازمان دارای پروانه فعالیت هستند، تصریح کرد: هر یک از معادن استان باید دارای یک مسؤول فنی باشد که توسط سازمان نظام‌مهندسی معرفی می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار