رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان با بیان اینکه به حد وسع خود اهمیت نماز را با کار‌های فرهنگی در جامعه مطرح کنیم، خاطرنشان کرد: از تمکن موقتی که خدا به هر یک از ما عنایت کرده باید برای نماز علمداری کرده و پرچم نماز را بالا نگه داریم.
کد خبر: ۶۷۱۱۵۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲ 23 October 2018
فرماندار شهرستان اسدآباد از برگزاری اجلاسیه نماز این شهرستان در ۶ آذرماه امسال خبر داد و گفت: برگزاری اجلاسیه نماز شهرستان تنها به منظور رفع تکلیف نباشد و در این همایش سعی بر فراگیرتر شدن تأثیرگذاری برنامه با دعوت از جمعیت هدف داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، کریم حمیدوند در ستاد اقامه نماز شهرستان اسدآباد، با تأکید بر پررنگ و پرمحتوا بودن برگزاری اجلاسیه نماز شهرستان افزود: نگاه به مقوله نماز باید فراتر از یک اجلاسیه بوده، اما اجلاسیه به عنوان یک نماد و مانور فرهنگی باید به نحواحسن برگزار شود.

حمیدوند با تأکید بر ایجاد موجی در راستای نماز گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی سطح شهرستان به طرق گوناگون می‌توانند موج نماز را ایجاد کرده و از این موج در راستای پیام اجلاسیه استفاده کنند.

امام جمعه اسدآباد نیز اظهار کرد: برگزاری اجلاسیه نماز در شهرستان باید هشدارباش و تلنگری باشد که بتواند مجموعه فرهنگی و مردم را تکان دهد و ضعف‌ها را کاسته و قوت‌ها را تقویت بخشد.

حجت‌الاسلام موسی حسینی‌مجد با تأکید بر برگزاری اجلاسیه نماز در ارتقاء فرهنگ نماز گفت: این امر در راستای ایجاد نوعی برنامه‌ریزی فرهنگی نیز از نقش موثری برخوردار خواهد بود.

حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسنی‌حلم بسترسازی، ترغیب و تشویق، هزینه کردن و ارائه فکر را از جمله اقداماتی برشمرد که در هنگام تمکن هر فرد مومنی می‌تواند برای نماز انجام دهد و بسترساز اهمیت نماز باشد.

وی حرکت اربعین را یک هویت دینی عنوان کرد و گفت: از ظرفیت رادیو اربعین برای اربعینی‌ها می‌توان به نحو مطلوب استفاده کرد و در این راستا آثار نماز، سیاق نماز و احکام نماز مسافر را به آنان یادآور شویم.

حسنی‌حلم با تأکید بر اینکه برای همایش پیاده‌روی اربعین و این حرکت بزرگ لازم است تدابیری خاص در بحث نماز و اهمیت نماز بیندیشیم، تصریح کرد: مساجد، تکایا و حسینیه‌های مسیر لازم است برای مسافران اربعین باز بوده و در موکب‌های شلوغ مسیر نماز جماعت برگزار شود.

وی در ادامه با اشاره به اجلاسیه نماز در جهت تعمیق‌بخشی و ایجاد موج به عنوان یک ظرفیت برای اسلام گفت: برای برگزاری اجلاسیه نماز امسال در سطح استان و شهرستان‌ها، سبک و سیاق برنامه اجلاسیه را از حالت سنتی خارج کرده و با برنامه‌هایی نو و تازه، چون انیمیشن نمازی، خاطره‌گویی و میزگرد خروجی مناسب‌تری برای اجلاسیه با یک پیام ماندگار ایجاد کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار