دبیر انجمن اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با اشاره به برپایی ایستگاه‌های صلواتی در محور‌های استان به منظور میزبانی از زوار اباعبدالله الحسین (ع)، همدان را باب‌الحسین برای زائران اربعین حسینی دانست.
کد خبر: ۶۷۱۱۵۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱ 23 October 2018
حسین تاریخی گفت: ۳۰ مهر یادآور اتفاقات بزرگی برای عرصه دانش‌آموزی است. دانش‌آموزانی که در ایام انقلاب در این استان مبدأ اتفاقات بسیاری را برای نظام جمهوری اسلامی رقم زدند؛ به عبارت دیگر شاید نقطه عطف انقلاب در سال ۵۷ از استان همدان و از ۳۰ مهر کلید خورد.

به گزارش ایسنا،تاریخی در همایش مهر بیداری به مناسبت بزرگداشت ۳۰ مهر، با اشاره به حضور تأثیرگذار نوجوانان و دانش‌آموزان در قبل و بعد از انقلاب در دوران دفاع مقدس در جبهه حق علیه باطل که عمدتا از طریق مجموعه انجمن اسلامی اتفاق افتاد، افزود: تجربه انقلاب اینگونه نشان داده که هر کجا نوجوانان و دانش‌آموزان وارد عرصه پیکار شدند توانسته‌ایم از سخت‌ترین گلوگاه‌ها و پیچیده‌ترین مشکلات عبور کنیم و همه این‌ها موجبات گره‌گشایی از مسائل و مشکلات نظام را مهیا کرد.

تاریخی با بیان اینکه این طور نیست که دانش‌آموزان به علت کم سن بودن و مشغولیت به تحصیل توان تأثیرگذاری و راهبری را برای نظام و جامعه نداشته باشد، خاطرنشان کرد: تجربه نشان می‌دهد نوجوانان و دانش‌آموزان قشر بسیار تأثیرگذار و مهمی در تحولات اجتماعی هستند به طوریکه هر زمان به آن‌ها اعتماد شده و مسئولیتی واگذار شد، گره‌‎های کوری را از جامعه باز کردند. 

دبیر انجمن اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان ادامه داد: اکنون در یک برهه ویژه از انقلاب اسلامی قرار داریم؛ نهالی که در سال ۵۷ به نام انقلاب شکل گرفت و نوپا بود، بعد از پشت سر گذاشتن آماج هجمه‌ها، طوفان‌ها و مشکلات بسیاری که برای این نظام به وجود آمد، اکنون به درختی تناور و تنومند ۴۰ ساله تبدیل شده، درختی که ابعاد آن فقط در مرز‌های جمهوری اسلامی محدود نیست و فرای مرز‌های جمهوری اسلامی و خاک ایران گسترش یافته و در کشور‌های همسایه مانند عراق، افغانستان و ترکیه گرفته تا آفریقا، اروپا و حتی قلب آمریکا آرمان‌های انقلاب و اهداف آن گسترش پیدا کرده است.

وی یادآور شد: اقتداری که نظام پیدا کرده قطعا موجبات خشنودی ابرقدرت‌ها و استکبار را به همراه نخواهد داشت، کسانی‌که در گذشته ادعا می‌کردند می‌توانند نظام بین‌الملل را اداره کنند و در اختیار خود قرار دهند، اکنون احساس می‌کنند، می‌بینند و لمس می‌کنند که کشوری به نام ایران با اتفاقاتی که رقم زده الان توانسته است تمام پایه‌ها و بنیان‌های پوشالی آن‌ها را در کل دنیا به رعشه درآورد پس طبیعتا بیکار نخواهند نشست.

تاریخی افزود: طبیعی است هر کسی که احساس قدرت می‌کند و در خود می‌بیند که بخواهد قدرتش را در سراسر دنیا گسترش دهد، اگر کسی مزاحمتی برای او ایجاد کند، با تمام توان به مقابله و مواجهه با آن برمی‌خیزد و از هر حربه‌ای برای متزلزل ساختن او استفاده می‌کند و یا حتی اگر بتواند او را از بین می‌برد.

وی اظهار کرد: این تجربه مربوط به حال‌حاضر نیست و از صدر اسلام با این موضوعات مواجه شده‌ایم، از زمانی‌که پرچم اسلام به واسطه پیامبر اکرم حضرت محمد (ص) برداشته شد و هیچ کس فکر نمی‌کرد که اسلامی که با این ابرمرد تاریخ شکل گرفته پروبال بگیرد و بتواند در کل عربستان گسترش یابد. 

دبیر انجمن اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان ادامه داد: همه به اسلام به دید یک دین بادیه‌نشین بی‌سواد ضعیف کم‌قوت نگاه می‌کردند و در تصورات دور دست خود نیز هیچ‌گاه نمی‌دیدند که اسلام با این نقطه شروع و اتکا که فقط بر مستضعفان هست، بتواند به این صورت توان و قدرت پیدا کند.

وی بیان کرد: در حال حاضر نظام جمهوری اسلامی در بالاترین نقطه‌های اقتدار قرار دارد البته این را ما نمی‌گوییم دیگرانی که در فرای مرز‌های ما هستند به آن اشاره می‌کنند. چرا ابرقدرت‌ها از ایران می‌ترسند؟ چرا ابرقدرت‌ها نگران پیشرفت و اقتدار جمهوری اسلامی هستند مگر کشور ایران چه کاری را در عرصه نظام بین‌الملل انجام می‌دهد؟ پس معلوم می‌شود ما مبدأ تحولات بسیار گسترده‌ای در دنیای کنونی شده‌ایم و دشمن احساس کرده در مرز فروپاشی و در نقطه انحلال قرار گرفته است بنابراین با تمام قدرت و قوا وارد عمل شده است.

تاریخی اضافه کرد: آنچه باید در این برهه زمانی بسیار به آن پایبند باشیم این است که در مقابل نقطه ضعف‌هایی که در داخل داریم باهم متحد و یکپارچه باشیم چرا که وحدت و یکپارچگی و انسجام ما در پشت مسئولان و حمایت از آن‌ها ضامن پیروزی‌های بعدی ما خواهد شد.
 
وی بیان کرد: اگر بتوانیم یکپارچگی و وحدت را در بین خود و آحاد مردم ایجاد کنیم شک نکنید که توانسته‌ایم از این مشکل هم عبور کرده و قله‌های با افتخار اسلام را در کل دنیا برافراشته کنیم.

تاریخی یادآور شد: تا وقتی که پرچم اسلام در سراسر دنیا برافراشته نشود، راه مبارزه و جهاد برپاست و تا آن لحظه باید در حال مبارزه و جهاد باشیم و هیچ آسودگی و راحتی قطعا به سراغ ما نخواهد آمد. نوجوانان ما در سراسر کشور با امید مستحکم مقتدر باانگیزه و امیدوار آرمان‌های انقلاب را پیگیری و دنبال می‌کنند و برای آن از جان خود نیز می‌گذرند.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان همدان نیز با اشاره به حماسه دانش‌آموزان همدانی در ۳۰ مهر سال ۵۷ گفت: از سال گذشته اتحادیه بنا را به بزرگداشت ۳۰ مهر با محوریت دانش‌آموزان گذاشته و تلاش شده سبک برنامه متناسب با سلیقه دانش‌آموزان تهیه و از یک همایش و کلیشه‌ای صرف قدری خارج شود.

صالح جباری افزود: انگیزه‌ای که باید وجود داشته باشد تا ۳۰ مهر به عنوان تجلی حماسه مردم همدان بزرگ داشته شود، متأسفانه امروز در استان نیست که باعث تأسف است، اگر یک همت جمعی برای بزرگداشت این حماسه وجود داشته باشد می‌شود امید داشت تأثیراتش را در جامعه مشاهده کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار