دبیر کمیته فرهنگی شورای سیاست‌گذاری همدان ۲۰۱۸ با اشاره به اینکه باید در موکب‌ها از تصاویر شهدای مدافع حرم برای آشنایی بیشتر با آن‌ها استفاده شود، گفت: در مسیر حرکت زائران به ویژه در حین برگشت می‌توان موضوع گردشگری را مورد توجه قرار داد.
کد خبر: ۶۷۰۶۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۶ 23 October 2018
حجت‌الاسلام رضا غلامی‌روشن‌نیا با بیان اینکه میزبانی استان از دو رویداد مهم جهانی زمینه را برای آشنایی با مفاخر فرهنگی، علمی و ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری فراهم کرده است، گفت: در موکب‌ها از تصاویر شهدای مدافع حرم استفاده شود.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام غلامی‌روشن‌نیا در کمیته فرهنگی رویداد همدان ۲۰۱۸ با بیان اینکه استان همدان امسال به عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های آسیا معرفی شد، اظهار کرد: میزبانی استان از دو رویداد مهم گردشگری زمینه را برای آشنایی با مفاخر فرهنگی، علمی و ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری فراهم کرده است.

وی افزود: تمدن کهن، تنوع فرهنگ، گستردگی جغرافیایی و جمعیت قابل توجه در کشور‌های اسلامی، ظرفیت‌‎ بسیار مناسبی را برای توسعه صنعت گردشگری و جذب گردشگر برای استان از بین کشور‌های اسلامی فراهم کرده است.

دبیر کمیته فرهنگی شورای سیاست‌گذاری «همدان؛ ۲۰۱۸» با بیان اینکه استان سرمایه‌های ارزشمندی از مفاخر اسلامی، فرهنگی، علمی و هنری را در خود جای داده است، گفت: از ظرفیت‌های فرهنگی این استان می‌توان به حیقوق‌نبی، بوعلی سینا، باباطاهر، سیدجمال‌الدین اسدآبادی و آیت الله آخوند همدانی می‌توان نام برد.

وی با بیان اینکه در همین راستا کمیته فرهنگی «همدان ۲۰۱۸» به منظور تحقق اهداف فرهنگی رویداد برنامه‌های متنوعی داشت، برگزاری همایش بین‌المللی نخبگان و سفیران فرهنگی، جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، همایش منطقه‌ای استعداد‌های قرآنی و جشنواره ملی حرکت را از جمله برنامه‌ها خواند.

غلامی‌روشن‌نیا تهیه و تدوین بسته‌های فرهنگی جامع برای همدان ۲۰۱۸ و ارسال به دبیرخانه را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: یکی از مهمترین اقدامات کمیته فرهنگی برگزاری «همایش بین‌المللی نخبگان و سفیران فرهنگی» با حضور ۵۶ ملیت از کشور‌های مختلف بود.

وی معرفی فرهنگی و آثار تاریخی استان در عرصه جهانی، زمینه‌سازی برای توسعه گردشگری به ویژه در بین کشور‌های اسلامی، استفاده از نخبگان فرهنگی در معرفی ظرفیت گردشگری همدان، ارتباط و تعامل سفیران فرهنگی با نخبگان، بیان دستاورد‌های انقلاب اسلامی و تبادل تفاهم‌نامه همکاری دستگاه‌های استانی با مراکز فعال را از جمله اهداف همایش عنوان کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار