مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان همدان با اشاره به پیش رو بودن سالروز واقعه ۳۰ مهرماه گفت:بر همین اساس، امسال نیز مطابق سال‌های گذشته برنامه‌هایی در راستای گرامیداشت این روز مد نظر قرار گرفته است. 
کد خبر: ۶۷۰۵۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۲ 22 October 2018
محمدصالح جباری احیا و یادآوری حماسه ۳۰ مهر با بهره گیری از راویان این رویداد را از الزامات دانست.

به گزارش نافع، جباری با اذعان به اینکه این رویداد تاریخی، از اهمیت بسیاری برخورداراست عنوان کرد:حماسه ۳۰ مهر، حماسه‌ای دانش‌آموزی بود که در سال ۵۷ زمینه ساز حماسه ۱۳ آبان در تهران شد.

جباری در ادامه با اشاره به برنامه‌های این اتحادیه در راستای بزرگداشت حماسه ۳۰ مهر افزود: از جمله برنامه‌های اصلی این روز برگزاری همایشی به همین مناسبت است که همایش مذکور درسی ام مهر ماه در محل تالار معلم همدان با حضور مسئولین استانی و انجمن‌های اسلامی دانش آموزی برگزار میشود.

وی با بیان اینکه سخنران این مراسم دکتر علی آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خواهد بود. گفت:اجرای سرود نورالمهدی و گروه تئاتر صورتک از جمله این برنامه‌ها در همایش سی مهر است.

جباری همچنین با بیان اینکه یکی از بخش اصلی برنامه، مرتبط با تحلیف مسئول انجمن‌های اسلامی دانش آموزان می‌باشد اظهار کرد: از دیگر برنامه‌های مرتبط با روز سی مهر، برگزاری جشنواره فرهنگی هنری دانش آموز انقلابی است که جشنواره مذکور از اواخر هفته جاری آغاز میشود و تا ۱۳ آبان ادامه دارد.

وی ادامه داد:این جشنواره، ویژه دانش آموزان مقطع اول و دوم متوسطه در رشته‌های عکاسی، شعر، خاطره نویسی، متن ادبی و برنامه نویسی برگزار می‌شود.

وی همچنین با اشاره به استفاده از ظرفیت راویان در باز زنده سازی واقعه سی مهر گفت: با جمع‌آوری روایات مستند از این حماسه و در اختیار گذاشتن آن برای راویان، نسل حاضر را از این رویداد مطلع می‌کنیم.

جباری با اشاره به برنامه دیگر اتحادیه برای حضور در مدارس افزود: اجرای یک تئاتر با موضوع حماسه ۳۰ مهر و اجرای یک سرود با محتوای استکبارستیزی نیز در دستور کار ماست که روزانه در مدارس سطح شهر اجرا خواهند داشت.

وی در انتها با اشاره به دو برنامه دیگر در این راستا افزود: اجرای پروژه تاریخ شفاهی ۳۰ مهر و همچنین تاریخ شفاهی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان همدان نیز در دستور کار ما است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار