بر اساس آخرین آمار‌های منتشر شده، حدود ۴۹ هزار خانواده نیازمند شامل ۸۶ هزار نفر به صورت مستمر از کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان خدمات دریافت می‌کنند.
کد خبر: ۶۷۰۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲ 21 October 2018
رئیس اداره حقوقی و املاک کمیته امداد امام خمینی (ره) همدان گفت: کلیه خدمات حقوقی ارائه شده به مددجویان این نهاد در زمینه‌های قراردادها، پیگیری پرونده‌های حقوقی و کیفری در مراجع قضایی و مشاوره و انجام میز خدمت حقوقی، رایگان انجام می‌گیرد.

حسین روغنکار افزود: در حال حاضر ۵۵ وکیل نیکوکار در سراسر استان با هدف حل مشکلات حقوقی مددجویان با کمیته امداد خمینی (ره) همکاری دارند.

وی اظهار داشت: از ابتدای سال پنج فقره تفاهم نامه حقوقی با نهاد‌های مرتبط از جمله کانون وکلا و قوه قضائیه برای حل مشکلات منعقد شده است.

روغنکار تاکید کرد: ۱۰ شعبه شورای حل اختلاف برای رفع مشکلات خانواده‌های تحت حمایت و همچنین هشت مورد میز حقوقی ویژه مددجویان نیز در استان فعال است.

رئیس اداره حقوقی و املاک کمیته امداد همدان افزود: در ۶ ماهه نخست امسال ۷۵ پرونده مددجویی حل و فصل و ۱۹ پرونده سازمانی در راستای دعاوی سازمانی تشکیل شده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده از ابتدای سال در اداره حقوقی اضافه کرد: قرارداد، مشاوره، اظهارنامه، دادخواست و شکوائیه، لایحه دفاعیه، شرکت در جلسات دادرسی، برگزاری دوره‌های آموزشی، ایجاد شعبات ویژه مددجویان در سطح استان و انجام میز خدمت حقوقی از مهمترین فعالیت‌های اداره حقوقی است.

رئیس اداره حقوقی و املاک کمیته امداد همدان گفت: ۹۳ دادخواست و شکوائیه و ۷۲ مورد لایحه و دفاعیه برای ارائه به مراجع قضایی و انجام ۱۰۶ مورد مشاوره حقوقی به مددجویان از جمله اقدامات بخش حقوقی این نهاد در ۶ ماه نخست امسال بوده است.

وی ادامه داد: امسال ۷۰ مورد پرونده، منجر به صدور رای شد که از بین آن‌ها ۴۹ پرونده مددجویی و ۱۲ پرونده سازمانی سازش و اجرای احکام شده است.

روغنکار با بیان اینکه امسال ۱۱۶ مورد استعلام و اظهار نظر حقوقی و یک هزار و ۱۰۱ مورد قرارداد تهیه و تنظیم شده است، افزود: در مدت مشابه سال گذشته ۵۴۱ مورد خدمت حقوقی به مددجویان ارائه شد که امسال نسبت به سال قبل با ۱۷ درصد رشد همراه بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار