معاون برنامه ریزی و اقتصادی جهاد کشاورزی همدان با بیان اینکه خالی شدن قفسه فروشگاه‌ها می‌تواند حاوی پیام مثبتی نیز باشد افزود: پیام مثبت این است که بازار تشنه کالا است و کالا توسط تولید کنندگان تولید می‌شود. 
کد خبر: ۶۷۰۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲ 21 October 2018
محمدرضا شهسواری وضعیت موجودی کالا‌های مصرفی مردم استان را قابل قبول ارزیابی و اضافه کرد: با روند مناسب توزیع، هیچ گونه کمبود مواد غذایی در این استان وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، شهسواری با اشاره به انتشار شایعاتی مبنی بر کمبود برخی اقلام خوراکی در بازار افزود: برخی از مردم تحت تاثیر این شایعات اقدام به خرید مازاد بر نیاز خود می‌کنند و در عمل دست به احتکار در منازل خود می‌زنند.

به گفته وی، هم اکنون هیچگونه کمبودی در بازار مشاهده نمی‌شود و تنها عده‌ای سودجو در خارج از سیستم توزیع و فروش و در بازار آزاد، گرانفروشی می‌کنند.

شهسواری اظهار داشت: شرایط اقتصادی که در حال حاضر در کشور حاکم است و برخی آن را تهدیدی بر ساختار اقتصادی جامعه قلمداد می‌کنند فرصتی است که باید از آن استفاده کرد. 

معاون برنامه ریزی و اقتصادی جهاد کشاورزی همدان ادامه داد: مدیریت معقول و هوشمندانه این شرایط می‌تواند به جمع آوری نقدینگی از بازار کمک کند. 

شهسواری گفت: این نقدینگی باعث شده که حجم بازار طلا با التهاب مواجه شود و نقدینگی و ارز خانگی افزایش تورم را در جامعه به دنبال داشته است. 

معاون برنامه ریزی و اقتصادی جهاد کشاورزی همدان با اشاره به اینکه تولید کننده وقتی با بازار مناسب و قیمت مطلوب مواجه می‌شود، می‌تواند بهتر رشد کند، ادامه داد: تولید کننده وقتی می‌تواند محصول را با قیمت دلخواه بفروشد، زمینه رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال فراهم می‌شود.

شهسواری خاطرنشان کرد: این یک سیاست هوشمندانه برای جمع آوری نقدینگی و اتصال این نقدینگی به بخش تولید ارزیابی می‌شود و امیدواریم این موضوع در ماه‌های آینده اثبات شود.

وی اظهار امیدواری کرد که با تقویت واحد‌های تولیدی و افزایش جذب نیروی کار بتوانیم شاهد خروج از شرایط تورمی و رکود باشیم. 

شهسواری ادامه داد: اگر در مواقع تحریم‌های اقتصادی در موضع انفعال قرار بگیریم و با رفتار‌های نامناسب شرایط را برای فشار‌ها بیشتر فراهم کنیم، آسیب پذیر خواهیم بود، اما اگر رفتار معقول و درستی داشته باشیم می‌توانیم از شرایط بحرانی عبور کرده و مسایل و مشکلاتی که برای کشور ایجاد شده را به عنوان فرصت در جهت رونق اقتصادی تولید قلمداد کنیم. 

وی یادآوری کرد: دولت ۱۰ میلیارد دلار در راستای تامین نهاده‌ها و مایحتاج عمومی جامعه در اختیار بخش کشاورزی قرار داده است و به بسیاری از بخش‌ها ارز دولتی اختصاص می‌یابد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار