امام‌جمعه نهاوند گفت: امروز دنیا می‌بیند که آمریکا یکه‌تاز است و ایران اسلامی در مقابل آن ایستاده و پایبند به انسانیت است و از طرفی افکار عمومی دنیا می‌بینند که یک فرهنگ ترامپ است با توحشی که همگان شاهد هستند و یک فرهنگ ولایت و رهبری که با تکریم انسانیت همراه است.
کد خبر: ۶۷۰۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰ 21 October 2018
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسعلی مغیثی گفت: راهپیمایی اربعین زمینه ساز اتحاد مستضعفین جهان علیه مستکبرین است.

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مغیثی در خطبه‌های نماز جمعه نهاوند ضمن تسلیت ایام اسارت اهل‌بیت، گفت: آیه ۲۹ سوره انفال می‌فرماید که اگر تقواپیشه کنید خداوند به شما قدرت تشخیص حق و باطل را می‌دهد تا فریب دشمنان را نخورید.

وی بابیان اینکه در فراز و نشیب‌های دنیا افرادی به انحراف کشیده شده‌اند که فکرش را هم نمی‌کردیم، گفت: آدمی که اهل گناه شود قدرت تشخیص از او گرفته می‌شود و خوب و بد را تشخیص نمی‌دهد و تا به جهنم پیش می‌رود.

امام‌جمعه نهاوند با اشاره به رهنمود‌های امام خمینی (ره)، گفت:امام رحل فرمودند: اگر مسلمانان جهان از خواب بیدار شوند هیچ قدرتی نمی‌تواند آن‌ها را تهدید کند.

وی بابیان اینکه اگر جهان اسلام دستخوش حوادث ناگوار است و آلت دست آمریکا و صهیونیسم شده به خاطر غفلت و خواب بودن رهبران آن‌ها است، گفت: آمریکا صراحتاً می‌گوید که منافع ما ایجاب می‌کند به خاطر پول عربستان با آن‌ها ارتباط داشته باشیم.

حجت‌الاسلام مغیثی بابیان اینکه آمریکا به این وسیله مسلمانان را به جان هم می‌اندازند، گفت: اگر رهبران برخی از مسلمانان جهان از خواب غفلت بیدار شوند امکاناتی در اختیار مسلمان است که غرب را مجبور به تسلیم می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به رهنمود‌های مقام معظم رهبری، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که الگوی پیشرفت کشور باید اسلامی، ایرانی و بومی باشد؛ لذا اگر بخواهیم نگاهمان به غرب باشد این مسئله مغفول می‌ماند.

امام‌جمعه نهاوند بابیان اینکه آمریکا ازلحاظ علمی پیشرفت کرده، اما ازلحاظ انسانی به توحش رسیده است، گفت: رئیس‌جمهور آمریکا مصداق بارز توحش است چراکه هیچ‌چیز برایش مهم نیست و این پیشرفتی که دارند منهای اسلام و انسانیت است و هرچه قدرتمندتر شود وحشی و خطرش بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند: هم‌زمان با پیشرفت علمی تربیت اخلاقی، اسلامی و انسان باید باشد، گفت: الگوی پیشرفت علمی باید اسلامی باشد.

حجت‌الاسلام مغیثی افزود: جنگ و کشتار مسلمانان معلول اختلاف و تفرقه است که متأسفانه امروز دشمن و آمریکا توانسته مسلمانان را مقابل هم قرار دهد عربستان مدعی مهد اسلام است، اما از روز روشن‌تر است که با صهیونیست‌ها هم‌قسم علیه اسلام و مسلمانان است.

وی با تأکید بر اینکه این‌ها اسمی از مسلمان دارند، اما باطنشان از یهود بدتر است، اظهار کرد: سند جامع تحقق تمدن نوین اسلامی در افق ۵۰ ساله مطلبی است که رهبری مطرح کردند.

امام‌جمعه نهاوند ادامه داد: رهبری فرمودند که این سند تا اول سال ۱۴۰۰ آماده شود لذا تحقق این مهم نیازمند ورود همه نخبگان مملکت است تا ایران اسلامی بتواند برای جهان یک الگوی عملی تدوین کند تا زمینه‌ساز ظهور امام زمان باشد.

حجت‌الاسلام مغیثی با اشاره به اینکه جنگ روانی با کمک حکومت‌های منطقه در حال انجام است، گفت: متأسفانه امروز برخی با فساد آب در آسیاب دشمن می‌ریزند.

وی بابیان اینکه نمایندگان مجلس اگر فسادی دیده شد نگذارند محقق شود و یک مقدار جدی‌تر عمل کنند، افزود: همه مسئولان در برخورد با فساد وظیفه‌دارند.

امام‌جمعه نهاوند در ادامه بابیان اینکه در حماسه اربعین حسینی ۲۰ میلیون آدم از چندین کشور دنیا حضور دارند، گفت: این راهپیمایی درگذشته وجود داشته، ولی امروز در ابعاد گسترده‌تر است لذا باید مسئولین و دست‌اندرکاران به این مهم توجه بیشتری داشته باشد.

وی در پایان تأکید کرد: امام حسین و عشق به امام حسین محور وحدت است و راهپیمایی اربعین مانور وحدت و قدرت برای مسلمانان و مذاهب مختلف است.

حجت‌الاسلام مغیثی افزود: اگر اربعین به‌خوبی مدیریت و از آفات محافظت شود می‌تواند زمینه را برای اتحاد مستضعفین و مقابله با مستکبرین فراهم کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار