مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه تقویت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جزو وظایف ذاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است، یادآور شد: قواعد دینی و انقلابی به وسیله شاخصه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۶۷۰۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۴ 21 October 2018
علیرضا درویش‌نژاد گفت: نگاه ما به مساجد باید نگاه علمی و ارتقای فرهنگی باشد.

به گزارش فارس، درویش‌نژاد در آیین تقدیر از کانون‌های منتخب مجری طرح غنی‌سازی اوقات فراغت با بیان اینکه نگاه ما باید به مفهوم با اصالت مسجد یک نگاه رفیع و بلندی باشد، اظهار کرد: فلسفه ایجاد مسجد از صدر اسلام تاکنون فقط برای اقامه نماز نیست چراکه هدف از ایجاد مسجد نقطه اتصال خوبی‌هاست.

وی با اشاره به اینکه درب همه مساجد باید نه فقط برای ادای نماز واجب بلکه برای ایجاد فضای اندیشه باز باشد، افزود: همه کسانی که انقلاب اسلامی را آفریدند و وارد جنگ و دفاع مقدس در هشت سال شدند و هدفشان گسترش اندیشه‌های ناب بود از مساجد به پا خواسته‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان ادامه داد: نگاه ما به مساجد باید نگاه علمی و بلند فرهنگی باشد چراکه اگر امروز بیش از ۱۳۰۰ سال از واقعه کربلا می‌گذرد، اما همچنان نقش قیام امام حسین (ع) و اربعین همواره وجود دارد برای این است که این جریان فکری در جامعه به تثبیت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه برداشت دینی از هنر، اندیشه و فرهنگ در مسجد شکل می‌گیرد، گفت: کانون‌های مساجد از این زاویه مهم هستند که می‌توانند موجب ایجاد یک جریانی باشند که این جریان هیچگاه پایانی ندارند.

درویش‌نژاد با بیان اینکه اگر معتقدیم مبانی دینی پاسخگوی شبهات است از دل مسجد بیرون کشیده می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر نگاه ما به کانون‌های هنری و فرهنگی مساجد بسیط و منبسط باشد می‌توانند منجر به پیشرفت‌های فلسفی و عرفانی افراد در جامعه باشند.

وی با تاکید بر اینکه فضای مسجد باید از هر نظر زیبا باشد چراکه مفاهیم دینی بر پایه زیبایی شکل می‌گیرد، تصریح کرد: زیبایی می‌تواند منجر به جذب مخاطب شود و اگر پیامبر اکرم (ص) به رسالت مبعوث شدند و یا انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید برای این است که جذب این زیبایی به خوبی صورت گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان اضافه کرد: جذب یک مفهوم بلند عقلانی و دینی است که می‌تواند در مساجد و کانون‌های مساجد کاربردی شود و دارای یک مبنای رفیعی است و اگر پیامبر اکرم (ص) در جامعه اسلامی الگو است یعنی این جذب کاربردی و ملموس شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار