مدیرکل گمرک استان همدان گفت: در ۶ ماه نخست سال جاری یک‌میلیون و ۷۱۶ هزار و ۲۱۴ کیلوگرم فروسیلیس به ارزش ۲ میلیون و ۷۳ هزار و ۳۶۴ دلار از گمرک همدان صادر شده است.
کد خبر: ۶۷۰۰۸۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۱ 22 October 2018
جمال خشوعی گفت: در ۶ ماهه امسال ۶۰۷ هزار و ۵۲۰ کیلوگرم سفال به ارزش ۳ میلیون و ۳۴۸ هزار و ۴۰۸ دلار از گمرک همدان صادر شده است.

به گزارش فارس، خشوعی با بیان اینکه سفال و فروسیلیس کمترین میزان افت صادرات را در ۶ ماه نخست سال نسبت به سایر محصولات تجربه کردند، اظهار کرد: در ۶ ماهه امسال ۶۰۷ هزار و ۵۲۰ کیلوگرم سفال به ارزش ۳ میلیون و ۳۴۸ هزار و ۴۰۸ دلار از گمرک همدان صادر شده است.

وی بابیان اینکه سفال ۶ درصد کل صادرات استان از نظر ارزشی را شامل می‌شود، افزود: در ۶ ماهه نخست سال گذشته ۳ میلیون و ۶۴۴ هزار و ۸۲۰ دلار سفال از گمرک صادر شده بود.

مدیرکل گمرک استان همدان تصریح کرد: عراق، اردن و آلمان از عمده‌ترین خریداران سفال استان همدان هستند.

خشوعی با بیان اینکه فرو سیلیس یک درصد کل صادرات استان از منظر حجمی و چهار درصد کل صادرات استان از نظر ارزشی را شامل می‌شود، افزود: در ۶ ماهه نخست سال گذشته ۲ میلیون و ۲۴۶ هزار و ۴۶۲ دلار فرو سیلیس از گمرک صادر شده بود.

وی با بیان اینکه بلغارستان، ارمنستان و پاکستان از عمده‌ترین خریداران فروسیلیس استان همدان هستند؛ ادامه داد: امیدواریم در نیمه دوم سال روند صعودی صادرات در پیش‌گرفته شود و کاهش‌ها تبدیل به افزایش شوند.

مدیرکل گمرک استان همدان تصریح کرد: صادرات یکی از ارکان مهم اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری است و باید هر چه در توان داریم برای تحقق این امر به‌کارگیریم.

وی اظهار کرد: گمرک همدان در تلاش است تا آنچه در توان دارد برای کاهش زمان و بروکراسی ترخیص کالا به کار گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار