یک کارشناس خانواده گفت: یکی از مهمترین چالش‌های پیش رو در جامعه امروز عدم برقراری ارتباط درست است و این عدم ارتباط ریشه در آموزش نا صحیح رفتار‌های اجتماعی دارد، به طوری که باعث تنزل سطح فرهنگی فرد و جامعه می‌شود.
کد خبر: ۶۶۹۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶ 20 October 2018
یک کارشناس خانواده گفت: یکی از مهمترین چالش‌های پیش رو در جامعه امروز عدم برقراری ارتباط درست می‌باشد

به گزارش تابناک همدان، دکتر اعظم بشیری به مناسبت هفته پیوند اولیا و مربیان افزود: این عدم ارتباط در گرو آموزش ندیدن و یا آموزش نا صحیح رفتار‌های اجتماعی است، به طوری که باعث تنزل سطح فرهنگی فرد و جامعه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خانواده به عنوان مهمترین بستر آموزش و تربیت رفتار‌های اجتماعی است، خاطر نشان ساخت: خانواده به دلیل عدم رشد فکری و آموزش‌های درست نتوانسته است آن تاثیرگذاری و روند معقول اجتماع پذیر کردن را انجام دهد و زمانی که ما نتوانیم به کودک باور و شخصیت درست بدهیم به ناچار این کودک نمی‌تواند مسیر درست را طی نماید و از این رهگذر دچار تمرین نقش‌هایی می‌گردد که نمی‌تواند با ذهن کنشگر خود آن‌ها را درک کند ونتیجه آن به تعارض می‌انجامد. 

این کارشناس خانواده تاکید کرد: وقتی پدر خانواده که به عنوان قهرمان کودک نتواند ارتباط گیری درست با فرزند خود داشته باشد بستری را فراهم می‌کند که کودک وابستگی‌های دیگری را جز کانون خانواده طلب کند. 

بشیری یاد آور شد: عدم شناخت نیاز‌ها و برداشت‌ها منجر به تشنج در درون خانواده می‌شود و اگر این مسائل در درون خود خانوده حل نشود اولین نتیجه آن دلسردی زوجین شده و همین دلسردی در درون خانواده تزریق می‌گردد و احساس نارضایتی را منجر می‌شود و دیگر خانواده حس خوبی نخواهند داشت و ریختن تمامی مسائل و مشکلات در درون به دلیل عدم حل مسئله تبدیل به زباله‌های فکری و عاطفی می‌شود.
 
وی تصریح کرد: در این بین زوجین باید در یک فضای خالی از توقعات و تشنجات به حل مشکل بپردازند و اینجاست که نقش زن به عنوان مدیر و مدبر در گرم کردن کانون خانواده و کم کننده فاصله‌ها و مرد به عنوان حامی و ستون خانواده پررنگ‌تر می‌شود. 

این کارشناس خانواده با اعلام اینکه، ما تا زمانی که نتوانیم آموزش درست ببینیم قطع به یقین نمی‌توانیم نسل آینده را نیز خوب پرورش دهیم، ادامه داد: به همین منظور باید در وهله‌ی اول آموزش زنان و مردان را در قالب توانمند سازی آن‌ها انجام دهیم و آن‌ها را با انواع سلاح‌های مدرن روانشناسی و علوم اجتماعی و رفتاری مجهز نماییم تا به پیکار با این نوع از تعارضات و بد اخلاقی‌های خانوادگی بپا خیزند. 

بشیری مهمترین روش آموزش را کتابخوانی دانسته و افزود: چرا که عدم آگاعی باعث عدم رشد فکری می‌شود. زنان قوی نسل قوی را پرورش خواهند داد و ما باید در برنامه ریزی‌های کلان به نقش پر رنگ زن توجه مضاعفی داشته باشیم. با توجه به این که مسائل اگر حل نگردند منجر به ایجاد صورت حساب‌های معوقه میان زوجین می‌گردد و تصویه این صورت حساب‌ها منجر به تشنج و در حالت بدبینانه منجر به طلاق می‌شود.

وی در پایان خاطر نشان ساخت: از این روی نباید احساسات انبار شده و به زباله‌های عاطفی تبدیل شوند وخانواده می‌تواند با آموزش صحیح نسلی را تربیت نماید که از لحاظ اجتماع پذیری و فرهنگ سازی و همچنین ارتباط برقرار کردن نسلی مترقی باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار