رئیس گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه آنفلوآنزا و سرماخوردگی دو بیماری متفاوت از یکدیگر هستند،گفت: علائم آنفلوآنزا به شکل یک باره و ناگهانی در بیمار ظاهر می‌شود، اما در سرماخوردگی بیمار پیش از به تدریج احساس سرماخوردگی را پیدا می‌کند.
کد خبر: ۶۶۹۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۵ 19 October 2018
جلال‌الدین بطحایی گفت: گروه‌های حساس و پرخطر جامعه مانند سالمندان، بیماران قلبی و ... هرچه سریع‌تر نسبت به تزریق این واکسن اقدام کنند.

به گزارش تسنیم، بطحایی اظهار داشت: معمولا با شروع فصل سرما، آمار ابتلا به بیماری‌های تنفسی به ویژه آنفلوآنزا بالا می‌رود.

وی تصریح کرد: آنفلوآنزا یک بیماری تنفسی و واگیردار است که طریق سرفه کردن، تماس دست‌ها، استفاده از ظروف مشترک و عدم رعایت بهداشت فردی به دیگران منتقل می‌شود.

رئیس گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه هنوز موارد آنفلوآنزا آغاز نشده و گزارشی هم نداشته ایم، ابراز کرد: آنفلوآنزا یک بیماری قابل پیشگیری و درمان است که مهم‌ترین راه پیشگیری از آن هم رعایت بهداشت فردی است.

پرسنل درمانی و تیم‌های عملیاتی اچ آی وی وتالاسمی واکسن آنفلوآنزا رایگان دریافت می‌کنند

بطحایی با تاکید بر اینکه افراد در معرض خطر، پزشکان و پرسنلی که با بیماران سرو کار دارند حتما باید واکسن آنفلوآنزا بزنند، گفت: همه پرسنل درمانی بخش‌های دولتی واکسن رایگان آنفلوآنزا دریافت می‌کنند.

وی تصریح کرد: گروه‌های سالمندان، کودکان، بیماران قلبی، بیمارانی که شیمی درمانی می‌شوند و در مجموع همه افراد آسیب پذیر باید سالیانه واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند.
رئیس گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دار دانشگاه علوم پزشکی همدان ابراز کرد: بیماران خاصف بیماران دچار نقص ایمنی و مادران باردار نیز باید با مشورت و تجویز پزشک معالج خود نسبت به دریافت واکسن آنفلوآنزا اقدام کنند.

بطحایی با بیان‌اینکه واکسن‌های آنفلوزا دارای عوارض خاصی نیستند، گفت: موارد منع مصرف و هشدار‌های مربوط به تزریق این واکسن در بروشور مربوط به آن درج شده است.

رئیس گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوآنزا از نیمه دوم شهریور ماه تا پایان آبان ماه است. پس از تزریق واکسن، دو هفته زمان لازم است تا بدن در مقابل این ویروس ایمن گردد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار