مسئول امور سینمایی حوزه هنری همدان اشاره‌ای بر تاریخچه سینماهای استان همدان کرد.
کد خبر: ۶۶۹۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۴ 19 October 2018
سعید شرفی با بیان اینکه همدان دارای رتبه پنجم به لحاظ سینماداری است، گفت: همدان در بین ۱۹ استان دارای سینما پس از اصفهان، تهران، فارس و خراسان رضوی، در عرصه سینما حرف برای گفتن دارد.

به گزارش ایسنا، شرفی درباره سینما‌های همدان اظهار کرد: سینما قدس همدان با نام هما در سال ۱۳۲۷ با پخش فیلم «هفت برادر برای هفت عروس» آغاز به کار می‌کند و در سال ۱۳۶۱ با دو سالن سینما افتتاح شد، این سینما در حال حاضر متعلق به مؤسسه بهمن سبز است.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۱۰ سینما «الوند» که اکنون به فلسطین معروف است افتتاح می‌شود و در سال ۱۳۹۴ طی بازسازی و نوسازی یک سالن دیگر به آن افزوده و بازگشایی می‌شود که این سینما هم اکنون تحت مدیریت مؤسسه بهمن سبز اداره می‌شود.

وی درباره سینما کانون همدان نیز خاطرنشان کرد: این سینما که متعلق به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان است دارای یک سالن با ظرفیت ۲۱۰ نفر است.

شرفی یاد آور شد: همچنین سینما بهمن ملایر در سال ۱۳۵۰ با نام‌های سینما کورش، زاگرس، قدس و بهمن افتتاح شده است و در سال ۱۳۸۹ بعد از بازسازی فعالیت خود را مجدد با عنوان سینما بهمن ملایر از سر گرفت.

اعلام فیلم‌های درحال اکران سینما‌های همدان

مسئول امور سینمایی حوزه هنری همدان در ادامه به فیلم‌های در حال اکران در سینما‌های همدان اشاره کرد و گفت: این روز‌ها فیلم‌های هشتک، تنگه ابوغریب و لس آنجلس تهران در سینما فلسطین پخش می‌شود.

وی بااشاره به اینکه فیلم سینمایی عرق سرد و تنگه ابوغریب در سینماکانون اکران می‌شود، ادامه داد: همچنین فیلم مغز‌های کوچک زنگ زده، لازانیا و پیشونی سفید ۲ از سینما قدس همدان و فیلم‌های هشتک و مغز‌های کوچک زنگ زده از سینما بهمن ملایر پخش می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار