معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور گفت: از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی این است که ظرف یک دهه گذشته حدود دو میلیون مسکن روستایی، نوسازی و مقاوم سازی شده که در هیچ کشوری در منطقه چنین چیزی وجود ندارد.
کد خبر: ۶۶۹۵۶۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۷ 19 October 2018
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور گفت: از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی این است که ظرف یک دهه گذشته حدود دو میلیون مسکن روستایی، نوسازی و مقاوم سازی شده که در هیچ کشوری در منطقه چنین چیزی وجود ندارد.

به گزارش تابناک همدان، محمدرضا شاملو در آیین افتتاح پروژه اجرای آسفالت در هشت روستای استان همدان با ابراز خرسندی از افتتاح پروژه‌های طرح هادی در نقاط مختلف استان همدان، افزود: یکی از آرمان‌های مهم انقلاب اسلامی عدالت و توجه به مناطق محروم و روستایی بود که خوشبختانه ما توانسته ایم با خدمت گزاری در مجموعه بنیاد مسکن سهمی در این میان داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های طرح هادی در بیش از ۳۹ هزار و ۵۰۰ روستای کشور در حال انجام است و در بیش از ۱۷ هزار روستا کار‌های اجرایی صورت گرفته که می‌توان به احیای بافت‌های باارزش، بازسازی مناطق آسیب دیده، صدور سند، گردشگری و کار‌های گسترده‌ای از این قبیل اشاره کرد که همه این فعالیت‌ها با هماهنگی و تعامل سازنده ادارات و دستگاه‌ها امکان پذیر شده است.

این مقام مسئول در ادامه افزود: خوشبختانه آمار‌ها نشان می‌دهد شاخص برخورداری استان همدان بالاتر از میانگین کشوری است به طوری که این آمار در سطح کشوری ۴۶ درصد، در استان همدان ۶۱ درصد و در شهرستان فامنین ۷۴ درصد است.

 معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با بیان اینکه استان همدان و شهرستان فامنین در حالی به این رتبه دست یافته اند که در بسیاری از روستا‌های مختلف کشور هنوز کار‌های بهسازی آغاز نشده، اما خوشبختانه در برخی روستا‌های استان همدان فاز دو طرح هادی رقم می‌خورد که مرهون هماهنگی همه مسیولان در دستگاه‌ها و نهاد‌های ذی ربط است.

شاملو تاکید کرد: همکاری شایسته مسئولان با یکدیگر و اهالی روستا‌ها در روند روبه رشد کار‌ها غیر قابل انکار است.

این مقام مسئول گفت: با توجه به اینکه سالانه حداقل سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پول برای طرح هادی روستایی نیاز داریم، هم اکنون دوره ۱۰ ساله طرح هادی هفت هزار و ۷۰۰ روستا به پایان رسیده، نیاز به بازنگری داشته و اعتبارات کافی برای این کار وجود ندارد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور یادآوری کرد: علی رغم همه این مشکلات در سال گذشته حدود ۴۵۰۰ پروژه اجرای طرح هادی در روستا‌ها داشتیم.

شاملو ضمن اشاره به تعامل سازنده مسئولان و روستاییان، اذعان کرد: از سال ۹۴ که قیریارانه‌ای تصویب شد بیش از ۶۰ متر مربع در مسیری به طول ۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر تا پایان سال ۹۶ آسفالت شده است.

وی در ادامه بیان کرد: از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی این است که ظرف یک دهه گذشته حدود دو میلیون مسکن روستایی، نوسازی و مقاوم سازی شده که در هیچ کشوری در منطقه چنین چیزی وجود ندارد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در بخش دوم اظهارات خود در روستای در جزین از توابع شهرستان رزن، تصریح کرد: شهرستان رزن در توسعه روستایی جایگاه ویژه‌ای دارد، به طوری که نخستین باری که طرح هادی اجرا شد در سال ۶۲ و روستای دمق از توابع شهرستان رزن بود.

شاملو با تاکید بر اینکه شهرستان رزن در شاخص برخورداری در استان پیشگام است، اظهار کرد: این امر به یاری مردم و حمایت‌های مسئولان شکل گرفته چراکه مردم پای کار بوده و پیگیر هستند.

این مقام مسئول ابراز کرد: این روستا، هدف گردشگری نیز بوده و این امر نیازمند فراهم کردن زیرساخت‌های فراوانی است که مردم و مسئولان باید نسبت به آن اهتمام کنند.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور خاطرنشان کرد: اگر اسم این روستا در برنامه ششم مطرح شود میتوان از منابع ملی ومنابع استانی کمک کرد کما اینکه باید با فراهم کردن جاذبه‌هایی نظیر صنایع دستی، غذا‌های محلی و محصولات تولیدی روستا توانی ایجاد کرد که مسافر در اینجا اتراق کرده و انتفاع آن به روستا برسد.

شاملو در پایان با تاکید بر اینکه خوشبختانه ساماندهی شبکه معابر و دفع آب‌های سطحی در این روستا انجام شده است، بیان کرد: باید در بخش‌های پیاده رو سازی، فضای سبز روستایی، نمای ساختمان‌ها و جداره سازی برنامه ریزی مناسبی شده و زمینه‌ای را فراهم کرد که عنوان روستای هدف گردشگری از کاغذ به میدان عمل بیاید.

لازم به ذکر است به همت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان در هشت روستا از توابع رزن و فامنین، با تخصیص اعتبار بالغ بر چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان طرح اجرای آسفالت آغاز شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار