مراسم بزرگداشت سی‌و‌یکمین سالگرد شهادت سردار علی چیت‌سازیان و شهدای واحد اطلاعات عملیات لشگر ۳۲ انصارالحسین (ع) همدان پنجشنبه ۲۶ مهرماه امسال برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۶۹۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰ 19 October 2018
مراسم بزرگداشت سردار شهید "علی چیت‌سازیان" و شهدای واحد اطلاعات عملیات لشگر ۳۲ انصارالحسین (ع) همدان فردا شب برگزار می‌شود.

به گزارش تسنیم، این مراسم برخلاف سال‌های گذشته که در سالن ولایت شرکت گاز همدان با حضور چند هزاری نفری آقایان برگزار می‌شد، امسال برای اینکه بانوان نیز بتوانند در این مراسم شرکت کنند، از ساعت ۱۹ در مسجد بزرگ دانشگاه بوعلی سینا همدان برگزار می‌شود.

 به گزارش تسنیم، سردار علی چیت سازیان فرمانده دلاور واحد اطلاعات عملیات لشگر ۳۲ انصارالحسین (ع) همزمان با میلاد حضرت امیرالمومنین علی (ع) در ۱۳ رجب سال ۱۳۴۳ دیده به جهان گشود.

وی که بی‌باکی، تیزهوشی، مهربانی و ذکاوت از جمله ویژگی‌های ممتازش به شمار می‌آید، توانست در ۱۸ سالگی مربی و استاد آموزش‌های نظامی مانند تاکتیک رزمی، اسلحه شناسی، اطلاعات و عملیات شود.

این سردار سرافراز در ابتدای جوانی به دلیل لیاقت و شایستگی‌هایی که داشت توانست در ۱۹ سالگی به تشخیص قافله سالار شهدای مدافع حرم سرلشکر شهید حاج حسین همدانی، فرماندهی واحد اطلاعات عملیات لشگر ۳۲ انصارالحسین (ع) برعهده گیرد.

سردار شهید علی چیت سازیان سرانجام در ۴ آذرماه سال ۱۳۶۶ در حین انجام ماموریت به آرزوی دیرین خود رسید، ردای سرخ شهادت را برتن کرد و به دوستان و همرزمان شهیدش پیوست.

جمله مشهور "کسی می‌تواند از سیم‌های خاردار دشمن عبور کند که از سیم‌های خاردار نفس خود گذشته باشد"، عبارت مشهور سردار شهید علی چیت سازیان است که با وجود گذشت سال‌ها از شهادتش، هنوز ورد زبان مردم همدان، به ویژه جوانان دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان است، جمله‌ای که حتی رهبر معظم انقلاب نیز پس از مطالعه کتاب تحسین شده " گلستان یازدهم" خاطرات "زهرا پناهی روا همسر شهید علی چیت‌سازیان"، تحت تاثیر آن قرار گرفته و چندین بار در محافل رسمی از این شهید یاد کرده و این جمله را بیان کردند.

به گزارش تسنیم خوانندگان محترم می‌توانند برای آشنایی بیشتر با شخصیت ممتاز و تحسین برانگیز فرمانده دلاور واحد اطلاعات عملیات لشکر ۳۲ انصارالحسین (ع) سردار شهید علی چیت سازیان کتاب "دلیل" به قلم نویسنده خوش نام و پرآوازه همدانی "حمید حسام" و "کتاب گلستان یازدهم" خاطرات "زهرا پناهی روا" به قلم "بهناز ضرابی زاده" از ستارگان بخت و اقبال همدان را مطالعه کنند.

فرماندهی معظم کل قوا درباره "کتاب گلستان یازدهم" متنی بدین شرح را تقریظ کردند:

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم

این روایتی شورانگیز است از زندگی سراسر جهاد و اخلاصِ مردی که در عنفوان جوانی به مقام مردان الهی بزرگ نائل آمد، و هم در زمین و هم در ملأ اعلیٰ به عزّت رسید .. هنیئاً له.

راوی -شریک زندگی کوتاه او- نیز صدق و صفا و اخلاص را در روایت معصومانه‌ی خود بروشنی نشان داده است.

در این میان، قلم هنرمند و نگارش آکنده از ذوق و لطف نویسنده است که به این همه، جان داده است. آفرین بر هر دو بانو؛ راوی و نویسنده‌ی کتاب. "
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار