رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار همدان با اشاره به اینکه قیمت موز به دلیل افزایش قیمت ارز دچار تلاطم شده است، گفت: از مردم می‌خواهیم مدتی در مراسم و میهمانی‌ها از موز استفاده نکنند و از میوه‌های داخلی، چون مرکبات، سیب و کیوی بهره بگیرند.
کد خبر: ۶۶۹۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۸ 18 October 2018
علیرضا شمس گفت: قیمت میوه‌های پاییزی نسبت به سال گذشته بین ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش یافته که با توجه به هزینه‌های سربار منطقی است.

به گزارش فارس، شمس با بیان اینکه میوه‌های پاییزی به وفور در بازار وجود دارد، اظهار کرد: افزایش هزینه‎ها به دلیل افزایش هزینه‌های سربار، چون حمل‌ونقل است.

وی با اشاره به اینکه آرامش در بازار حکم‌فرماست، افزود: با توجه به رسیدن فصل سرما و اتمام زمان کشت گوجه‌فرنگی در فضای باز هزینه‌های این محصول افزایش یافته است.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار همدان تصریح کرد: در حال حاضر قیمت گوجه‌فرنگی در بازار بین ۴ هزار تا ۵ هزار تومان و سیب‌زمینی نیز به ازای هر کیلوگرم ۲ هزار و ۵۰۰ تومان است که پیش‌بینی می‌شود به ۲ هزار تومان هم برسد.

وی ادامه داد: قیمت پیاز سفید و زرد بین یک‌هزار و ۵۰۰ تومان تا ۲ هزار تومان است و پیاز قرمز اعلا به قیمت ۲ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه طرح تشدید بازرسی‌های بازار آغاز شده است، ادامه داد: در این مدت با واحد‌های صنفی فاقد پروانه کسب به‌شدت مقابله می‌شود و کوتاهی نیز انجام نمی‌شود.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار همدان خاطرنشان کرد: البته باید از فعالیت وانت‌بار‌های غیرقانونی که در مقابل واحد‌های صنفی قانونی قرار می‌گیرند نیز جلوگیری شود و به مطالبات واحد‌های صنفی پاسخ داد.

وی تأکید کرد: هنوز آن رونقی که مسؤولان دولتی به بازار و مردم وعده داده بودند را مشاهده نکردیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار