نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: استان همدان در حال توسعه است و طی ۲ سال گذشته ۲۲ پروژه ملی احیا و ۸ پروژه جدید نیز به آن اضافه شد.
کد خبر: ۶۶۹۱۵۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۰ 19 October 2018
حمیدرضا حاجی بابایی گفت: طی ۲ سال گذشته ۲۲ پروژه ملی در استان همدان احیا و مقدمات اجرای آن فراهم شده است.

به گزارش مهر، حاجی بابایی در جمع مردم قهاوند بابیان اینکه در گذشته روستا‌های این منطقه مظلوم واقع شده بود و بر همین اساس ۳۰۰ میلیون تومان بودجه برای ساخت سالن ورزشی آن اختصاص یافت، گفت: وضعیت گردشگری و آب شرب روستا نیز در برنامه بهسازی قرار گرفته تا چهره منطقه را بهبود دهیم.

وی بابیان اینکه راهسازی زیرساخت رونق اقتصادی خواهد بود، گفت: اتوبان و خط آهن زیر ساخت‌هایی است که ۲۰ سال قبل برای بهبود وضعیت اقتصادی همدان پیش بینی کردیم و امروز به نتیجه نشسته و حاصل آن ماندگاری مردم در روستا‌ها و مهاجرت مثبت از سایر نقاط به استان همدان است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه اتوبان تهران - ملایر منطقه را از بن بست خارج می‌کند و تا تجرک و قزل آباد همه و همه در کنار اتوبان قرار می‌گیرند، گفت: این اقدام زیر ساخت بسیار محکمی برای توسعه اقتصادی منطقه خواهد بود.

وی بابیان اینکه اتوبان مانند رودخانه آبی است که منطقه را آباد خواهد کرد، گفت: ایجاد قطب «های‌تک» به معنای تکنولوژی‌های برتر از دیگر پروژه‌های زیر ساختی است که از سال ۱۳۸۷ پیگیر ایجاد آن در استان همدان بودیم.

حاجی بابایی با بیان اینکه در آن زمان ۵ قطب کشور تعریف شده بود و در کنار تهران و اصفهان و شیراز و تبریز و مشهد در سفر هیئت دولت به استان همدان با پیگیری وتبیین ضروریات؛ همدان را به عنوان قطب ششم مصوب کردیم و زمین نیز پیش بینی شد، گفت: این پروژه چندسال بدون پیگیری باقی ماند تا اینکه از ابتدای ۹۷ اجرای منطقه مبتنی بر فناوری‌های برتر همدان در مجلس مصوب شد.

وی گفت: ۲۲ مهرماه امسال عملیات اجرایی دومین منطقه مبتنی بر فناور‌های برتر در یک هزار هکتار زمین در همدان آغاز شد به طوری که در طول ۴۰ سال گذشته به استثنای اتوبان و راه آهن همدان - تهران پروژه‌ای با این عظمت در همدان اجرا نشده است.

حاجی بابایی بابیان اینکه ۱۰ میلیارد تومان در حال حاضر به این پروژه تخصیص یافته است، گفت: کار‌های بزرگی با وجود تنگنا‌های اقتصادی موجود در استان همدان صورت می‌گیرد و در جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی موثر خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار