معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش همدان با بیان اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد حدود ۶۷ درصد از فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهارتی مشغول به کار می‌شوند، گفت: در رشته‌هایی که توانمندی لازم را نداشتیم برون‌سپاری می‌کنیم.
کد خبر: ۶۶۹۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۰ 17 October 2018
عباس احمدی‌مقیم با بیان اینکه امسال ۴۱ درصد از دانش‌آموزان به رشته تحصیلی فحک هدایت شدند، گفت: حدود ۶۷ درصد از فارع‌التحصیلان رشته‌های مهارتی مشغول به کار می‌شوند.

به گزارش فارس، احمدی‌مقیم با اشاره به اینکه امسال ۴۱ درصد از دانش‌آموران به رشته تحصیلی فحک هدایت شدند، اظهار کرد: امسال با توجه به اینکه تبلیغات خوبی از صدا و سیمای مرکز همدان صورت گرفت استقبال خانواده‌ها و دانش‌آموزان از این رشته‌ها خوب بود.

وی با بیان اینکه در این برنامه افراد موفق در رشته‌های مهارتی معرفی شدند، افزود: امسال بسیاری از دانش‌آموزان با معدل‌های بالای ۱۸ در رشته‌های مهارتی ثبت‌نام کردند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش همدان با بیان اینکه خانواده‌ها به این باور رسیدند که یکی از بهترین راه‌های رسیدن به اشتغال پایدار در رشته‌های مهارتی است، یادآور شد: فارغ‌التحصیلانی که در رشته‌های مهارتی تحصیل می‌کنند به راحتی می‌توانند در شرکت‌ها فعالیت کنند.

احمدی‌مقیم با بیان اینکه در این رابطه با جهاد کشاورزی و سازمان فنی و حرفه‌ای آزاد همکاری لازم را داریم، گفت: هنرآموزان مهارت‌های لازم را در این مکان‌ها می‌آموزند و آموزش‌های نظری توسط آموزش و پرورش به هنرآموزان داده می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح برون‌سپاری از سال‌های گذشته اجرایی شده، اما امسال پررنگ‌تر دیده شده است، خاطرنشان کرد: ۲۳ رشته فنی و حرفه‌ای، ۶۱ رشته در کارودانش در همدان وجود دارد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش همدان با بیان اینکه امسال چهار رشته در حوزه کاردانش به رشته‌ها اضافه شده است، افزود: به خانواده‌ها توصیه می‌شود تحصیل در رشته‌های مهارتی را در اولویت انتخاب رشته فرزندان خود قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه باید برای نهادینه شدن مفهوم رشته‌های مهارتی باید فرهنگ‌سازی شود، خاطرنشان کرد: خانواده‌ها و عموم جامعه باید باور داشته باشند که آینده نیروی کار در گرو تربیت نیرو‌های مهارتی است.

احمدی‌مقیم با اشاره به اینکه در آینده نه چندان دور فردی که مهارت ندارد شغلی نیز نخواهد داشت، افزود: همه باید کمک کنند که این فرهنگ در بین مردم نهادینه شود و دانش‌آموزان به این سمت هدایت شوند چراکه با پذیرش مفهوم آن در جامعه حتما آینده روشنی در انتظار دانش‌آموزان خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار