عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت: متأسفانه خانواده‌ها به دلیل مشکلات روزمره، دیگر توجهی به فرزندان خود ندارند و یکی از عواملی که نوجوانان احساس تنهایی می‌کنند و دچار اختلال روانی می‌شوند کم توجهی خانواده‌ها و بی اعتنایی آن‌ها است.
کد خبر: ۶۶۸۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰ 17 October 2018
دکتر محمد اسماعیل ابراهیمی  عدم تأمین نیاز‌های اساسی انسان را عاملی مهم در شروع افسردگی دانست.

به گزارش ایسنا، دکتر ابراهیمی در سی امین سالگرد ادغام خدمات سلامت روان افزود: اگر نیاز‌های اساسی یک انسان از جمله بقاء، ایمنی، عشق، تعلق، پیشرفت و آزادی و.. تأمین نشود، احتمال ابتلای فرد به افسردگی و اختلال روانی بیشتر می‌شود.

این استاد دانشگاه غذای ناسالم و نداشتن خواب کافی را از عوامل دیگر اختلالات روانی دانست و بیان کرد: فست فود و غذا‌های سودازا یکی از عوامل مهم دیگریست که مواد افزودنی و مواد شیمیایی موجود در آن می‌تواند اختلالات بسیاری را در جسم و روان انسان ایجاد کند.

ابراهیمی تصریح کرد: خواب کافی می‌تواند به عملکرد صحیح سیستم بدن و مغز کمک کند، اما متأسفانه بسیاری از نوجوانان ما با وجود فضای مجازی دیگر خواب کافی ندارند؛ چرا که تمام وقت خود را برای این فضا گذاشته‌اند.

وی یکی از آفت‌های بزرگ شادکام نبودن را مقایسه کردن خود با دیگران و علت افسرده بودن بسیاری از بیماران روانی را همین عامل دانست.

 ابراهیمی در پایان بیان کرد: محیط، فرهنگ و جامعه در ایجاد شخصیت یک نوجوان بسیار مهم است که اگر این سه عامل حیاتی مشکل داشته باشند نوجوان با بیماری و اختلالات روانی مواجه خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار