یک کارگردان درباره نمایش «فرزند» اظهار کرد: این نمایش در ۶۰ دقیقه به تنهایی انسان‌هایی که گرفتار دنیای مدرنیته شده‌اند می‌پردازد.
کد خبر: ۶۶۸۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰ 17 October 2018
نمایش «فرزند» به کارگردانی حسین صفی و نویسندگی یون فوسه از ۲۱ مهرماه به روی صحنه رفته و تا هفتم آبان ماه ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، حسین صفی نمایش «فرزند» را نقد دنیای مدرن دانست و ادامه داد: یون فوسه نمایشنامه‌نویس و شاعر نروژی است که در نمایشنامه فرزند به لایه‌های تنهایی افراد در دنیای مدرنیته پرداخته است.

وی درباره اهداف انتخاب این‌نمایشنامه برای اجرا عنوان کرد: از آنجایی که بسیاری از نویسندگان و دانشمندان همانند «نیچه» که یک متفکر عالی بود، دنیای مدرن را نقد می‌کنند و اکنون نیز این تنهایی حاصل از این مدرن بودن جامعه به خوبی احساس می‌شود، تصمیم به اجرای آن گرفتیم.

کارگردان نمایش «فرزند» یادآور شد: در این نمایش قصد داریم به افراد علت تنها بودنشان که گاهی همان مدرنیته شدن جامعه است را متذکر شویم.

صفی این نمایشنامه را یکی از برجسته‌ترین نمایشنامه‌های یون فوسه دانست و اضافه کرد: «پست مدرن» شیوه اجرایی است که در این نمایش پیش گرفته‌ایم، همچنین نمایش «فرزند» در اسفندماه سال گذشته اجرا شد، اما به علت اینکه فصل خوبی‌برای اجرا نبود و آن گونه که باید نمایش دیده نشد مجددا اجرا می‌شود.

وی درباره داستان نمایش نیز گفت: در این نمایش پدرو مادری تنها در یک منطقه متروکه زندگی‌می‌کنند که تنها یک همسایه دارند، آنان منتظر آمدن پسرشان هستند تا که شاید از این تنهایی رها شوند، اما با آمدن پسرشان آن‌ها تنهاتر می‌شوند چرا که پسر تنها همسایه آنهارا به قتل می‌رساند و‌خود نیز..

این کارگردان به معرفی عوامل نمایش پرداخت و افزود: رو‌ح‌اله صالحی، سیدمهرداد کاووسی‌حسینی، مهدی کوثری و معصومه گلی به عنوان بازیگر در این نمایش حضور دارند و همچنین حسن کوثری وظیفه نور و صدا، بهاره جلیلیان به عنوان دستیار کارگردان و رضا روان ساخت و اجرای دکور و شهرام نادری مدیر روابط عمومی نمایش «فرزند» را بر عهده دارد.

لازم به ذکر است؛ این نمایش‌کاری از گروه نمایشی فریاد است که از ۲۱ مهرماه تا ۷ آبان هر روز ساعت ۱۸ در مجتمع شهید آوینی به روی صحنه می‌رود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار