رئیس شورای پیام رسان سلامت استان همدان با بیان اینکه افراد ۵ تا ۱۵ سال بیش از سایر گروه‌های سنی در معرض خطر ابتلا به "هاری" قرار دارند، گفت: آزار و اذیت حیوانات و نزدیک شدن به آن‌ها خطر گزیدگی را افزایش می‌دهد.
کد خبر: ۶۶۸۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۰ 16 October 2018
جعفر شاهرخی گفت: هدف از تشکیل شورای پیام‌رسان استان همدان افزایش سرعت خبررسانی و گسترش ارتقای کیفیت اطلاعات و پیام‌های ارائه شده به مردم است

به گزارش تسنیم، شاهرخی در شورای پیام رسان سلامت استان همدان، اظهار داشت: شورای پیام رسان سلامت استان از سال گذشته تشکیل شده و به شکل ماهیانه جلساتی را در راستای افزایش سواد سلامت مردم و ارائه عملکرد حوزه‌های مختلف مربوط به بهداشت و درمان، برگزار می‌کند.

وی تصریح کرد: رسالت مهم شورای پیام گزاران سلامت، ایجاد حساسیت در سازمان‌ها نسبت به حفظ سلامت کارکنان خود، سلامت محیط زیست پیرامون و سلامت مصرف کنندگان خدمات و محصولاتشان بوده و پاسخگویی اجتماعی آن‌ها را افزایش می‌دهد.

رئیس شورای پیام رسان سلامت همدان افزود: برای توفیق در ایجاد چنین حساسیتی و پایدار نگه داشتن آن، در برنامه جامع سلامت استان نیازمند افرادی ویژه به نام پیام گزاران سلامت هستیم.

شاهرخی ابراز کرد: ایجاد و توانمند سازی پیام گزاران سلامت به منزله تشکیل شبکه سازمانی رابطان یا مروجان سلامت در سازمان هاو نهاد‌های گوناگونی است تا مسیری با مالکیت و پاسخگویی بهتر برای پرداختن به مولفه‌های اجتماعی، جلب حمایت و عملیاتی کردن آن‌ها ایجاد شود.

وی گفت: به منظور ساماندهی اطلاع رسانی مستمر، آموزش و ارتقای سواد سلامت مردم استان"شورای پیام رسان سلامت" با ریاست روابط عمومی دانشگاه و دبیری کارشناس مسئول آموزش بهداشت معاونت بهداشتی، و پیام گزاران معاونت درمان و غذا و داروی دانشگاه، نماینده منتخب رسانه استان و ... موظف است اطلاع رسانی از عملکرد سلامت محوری دستگاه‌ها را از روش‌های و مجاری مختلف انجام دهند.

کارشناس پیشگری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در این جلسه گفت: ویروس هاری از ویروس‌های خطرناکی است که مردم باید با آن آشنا شوند راه‌های پیشگیری از آن را بیاموزند.

مهدی شجاعی تصریح کرد:"آموزش" کلیدی‌ترین و اصلی‌ترین کاری است که می‌توان برای در امان ماندن از خطرات بیماری‌های واگیردار انجام داد.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال شست و شوی محل گزیدگی با کف و صابون در عرض ۱۵ دقیقه پس از گزیدگی تا ۵۰ درصد می‌تواند عوارض و خطرات گزیدگی را کاهش دهد.

کارشناس پیشگیری از بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: "هاری" از موارد خطرناکی است که اگر فردی به آن مبتلا شود و درمان به موقع انجام نشود امکان مرگ وجود دارد.

شجاعی گفت: ۹۵ درصد از مرگ و میر‌های ناشی از هاری مربوط به قاره آسیا و آفریقا است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار