مدیرکل آموزش و پرورش همدان در بیان طرح ارتقای علمی گفت: در این طرح برگزاری آزمون‌‎های مختلف و همچنین توزیع کتاب‌های کمک آموزشی بین دانش‌آموزان انجام می‌گیرد.
کد خبر: ۶۶۸۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۰ 17 October 2018
محمد پورداوو از افتتاح چهار کارگاه مهارت‌آموزی در استان خبر داد و گفت: علاوه بر طرح مهارت‌آموزی، طرح ارتقای علمی نیز با همکاری بنیاد علوی در ۱۶ منطقه آموزشی استان اجرا می‌شود.

به گزارش فارس، پورداوود با بیان اینکه کارگاه‌های مهارت‌آموزی در همدان با مشارکت بنیاد علوی، سازمان فنی حرفه‌ای و آموزش و پرورش راه‌اندازی می‌شود، اظهار کرد: سال گذشته این کارگاه‌ها در دو منطقه خزل و جوکار راه‌اندازی شد.

 وی با بیان اینکه امسال در شهرستان‌های کبودراهنگ و اسدآباد کارگاه مهارت‌آموزی به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: در این طرح دانش‌آموزان علاوه بر آموزش دروس رسمی، مهارت لازم را نیز فرامی‌گیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه در همین راستا سازمان فنی و حرفه‌ای مدرک مهارتی را برای دانش‌آموزانی که مهارت لازم را فراگرفتند صادر می‌کند، یادآور شد: علاوه بر طرح مهارت‌آموزی، طرح ارتقای علمی نیز با همکاری بنیاد علوی در ۱۶ منطقه آموزشی استان اجرا می‌شود.

پورداوود با تاکید بر اینکه باید برای نهادینه شدن مفهوم رشته‌های مهارتی باید فرهنگسازی برای خانواده و دانش‌آموز داشته باشیم، خاطرنشان کرد: خانواده‌ها و عموم جامعه باید باور داشته باشند که آینده نیروی کاری در گرو تربیت نیرو‌های مهارتی است.

وی با اشاره به اینکه در آینده نه چندان دور فردی که مهارت ندارد شغلی نیز نخواهد داشت، افزود: همه باید کمک کنند این فرهنگ در بین مردم نهادینه شود و دانش‌آموزان به این سمت هدایت شوند چراکه با پذیرش مفهوم آن در جامعه آینده روشنی در انتظار دانش‌آموزان خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار